Alla inlägg den 29 april 2019

Av Göran - 29 april 2019 22:26

Från en skön soffa och med ett gigantiskt glas av Sveriges bästa dricksvatten framför mig på bordet har jag ikväll bevittnat GIF Sundsvalls hemmamatch mot Falkenbergs FF. "Trippel-F;arna" kan säkert ta nog många poäng under året för att klara sig kvar i allsvenskan. Men ikväll kammade de noll.

Ciercoles och Batanero men kanske framför allt Linus Hallenius såg till att gästerna fick vända hem till Halland utan poäng i bagaget. GIF är sjua i allsvenskan nu och har ungefär lika långt till topp- som bottenlag räknat i poäng.

Jag tycker dock att denna match ändå var ett fall framåt, spelmässigt sett. Man ser mer och mer av de kvaliteter de visade upp ifjol och allt fler spelare börjar hitta sina roller. Batanero, till exempel, spanjoren med den extremt känsliga vänsterfoten som i sina bästa stunder kan leverera en passning rakt på stortån hos en lagkamrat 60 meter bort.

Han gjorde sin bästa insats för året i GIF-tröjan liksom landsmannen Juanjo Ciercoles som jag inte såg göra ett enda misstag. Lägg till detta att Linus Hallenius nu lärt sig att undvika offsidefällorna som Helsingborg lyckades ställa honom i och nätade två gånger. I slutminuterna byttes Linus ut mot Peter Wilson som inte hann vara på plan i ens en minut innan också han presenterade sig i målprotokollet. Peter gick i skolan med min yngste son och har ett par gånger druckit saft och ätit bullar i mitt kök för 10-11 år sedan så till honom har jag förstås ett lite extra gott öga.

Efter matchen tänkte jag att jag skulle se på Fotbollsmåndag i C-more för att få ta del av expertisens analyser av både GIF-matchen och de övriga matcherna i samma omgång.

Shit, så fel jag hade! Fotbollsmåndag var ett program på C-more där jag trodde att de skulle prata om alla matcher som spelades iväll. Men "Fotbollsmåndag" kunde lika gärna ha hetat "AIK-måndag" för hela programtiden ägnades åt just DET laget. De förlorade ikväll med 0-3  på bortaplan mot IFK Göteborg.

Vilket föranledde TV-progarmmet "Fotbollsmåndag" att ägna hela porgramtiden åt att analyser varför AIK förlorade. Samt vad AIK måste göra för att vända trenden. IFK Göteborg, som VANN matchen nämndes bara i förbigående och resultaten i övriga matcher nämndes inte ÖVER HUVUD TAGET.

Tror de, på riktigt, på C-mores huvudkontor att hela svenska folket undrar bara över varför AIK förlorar???

Linus Hallenius, som gjorde två mål för GIF Sundsvall idag har därmed gjort sex mål totalt i årets allsvenska serie.

Medan hela klubben, laget, AIK har gjort total FYRA mål. Och ändå är de värda all denna sändningstid...

Nej, jag får inte ihop det...

Farmen VIP rullar vidare och denna vecka åkte ingen ur eftersom man skickade in två utmanare i form av rocktrummisen "Kicken" som även delar ut vinster i TV¤;s "Postkodmiljonären" och Isabell Adrian från "Svenska Hollywoodfruar".

Ondskefull som jag kan vara ibland, om än med glimten i ögat, satt jag efteråt och funderade över vilka kändisar jag tycker de ska försöka rekrytera nästa år. Gunilla Persson, en annan Hollywoodfru vore väl en dröm att få med.  Och skapar inteh hon konflikter så att det räcker kan de skicka in Kjell Bergqvist som gärna säger sitt hjärtas mening. Magnus Uggla och Jan Guillou skulle säkert också kunna röra om en hel del i grytan. Kanske några politiker också i form av Mona Sahlin och Carl Bildt.

Varör inte skicka in Bert Karlsson också. Carola och Alexander Bard vore väl intressanta deltagare liksom Filip och Fredrik från femman. Eller varför inte de svärande systrarna Gunnel och Maritta från Hofors som annars huserar i såpan om "Ullared".

Nåja, helgen är över. Måndagen likaså. Nu återstår tisdag och onsdag innan det bär till igen med arbete och slit. Jag lagade kalvstek idag i min slowcooker. Med pressad potatis och gräddsås gjrod av stekskyn blev det en måndagsmiddag värdig en söndag. Imorgon lutar det åt fiskgratäng med räksås men vi får se.

Sov gott nu, kära ordbrukare! I slott och koja från Sjugareby till Nusnäs, från Vuollerim till Oxie, från Haparandea till Bengtsfors. från Trelleborg till Treriksröset. Kort sagt: Wherever you are!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards