Direktlänk till inlägg 20 maj 2019

Succé och fiasko

Av Göran - 20 maj 2019 22:17

Flaskan med "däck-fix" blev succé. Däcket håller tätt och numera har jag även fyllt på med luft till rätt tryck. SÅ nu ska jag se till att så fort tillfälle yppar sig inhandla en burk till att ha i beredskap. När jag bytte till sommardäck för några veckor sedan såg jag att de börjar närma sig gränsen där de inte längre kan anses säkra att köra med. De är lagliga men inte mycket mer än så. Det här är sista säsongen, sen måste jag byta endera däck eller bil.

Någon succé kan man inte kalla Sveriges match mot Lettland i VM i ishockey som pågår som bäst. Letterna kvitterade med bara minuter kvar och tog sedan ut sin målvakt för att gå för vinst. Men som så ofta förr så sket det sig och Sverige kunde istället avgöra i tom kasse. Fiasko kan man väl kanske inte kalla det - vi vann ju trots allt.

Men om Tre Kronor inte spelar jävligt mycket bättre i nästa match kommer ryssarna att knyta upp svansen på oss ordentligt. För ryssarna är bra i år. Nästan otäckt bra med världsstjärnor som Ovetchkin, Malkin m.fl tillsammans med unga hungriga killar som är på väg att bli världsstjärnor.

Och kanske är det hårt också att kalla GIF Sundsvalls insats borta mot IFK Norköping för fiasko. De spelade inte dåligt men heller inte tillräckligt bra för att ta poäng eller ens göra mål på östgötarna. Säsongen började ju så bra med vändningen av 0-2 bort mot Djurgården följt av hemmavinst mot Malmö FF. Men nu börjar det se ut som om jag (och många med mig) har överskattat deras kvaliteter.

Att ekonomin dessutom är på fallrepet gör ju inte saken bättre. Det innebär att man måste försöka få rika klubbar att värva deras bästa spelare för att få in minst fem miljoner. Ändå kommer man att göra en förlust på mer än sju miljoner. 

Men bara den där Eurojackpoten ramlar in någon gång så får jag väl gå in och stötta upp dem.

Annars.... så bråkas det inom SD igen och man har plockat bort Kristina Winberg från listan till EU-parlamentet eftersom hon stöttat en kvinnlig partikamrat som utsatts för tafsande av en manlig kollega ur partiets elit.

Ni minns väl Kristina Winberg? Jamen det var ju hon som var med i den där lilla yuotube-filmen som jag har lagt ut säkert två gånger förut. Den här...


Nu minns ni, eller hur? Ändå är det tveksamt om inte ändå hon är den enda av de storfräsare till politiker som visas i klippet som jag skulle kunna tänka mig att ha i den församlingen. Om jag måste välja, menar jag...

Välja ska jag göra på söndag men inte någon av dessa representanter för begåvningsreserven.

Palmemordet intresserar uppenbarligen fortfarande, på tal om fiaskon, för idag har Aftonbladet en artikel där komikern och skådespelaren Robert Gustavsson säger sig vara säker på att polisen är inblandad i mordet. Klicka gärna på länken och läs själva. Det där är ungefär vad jag själv också tror och har trott i mer än trettio år. Inte så att hela svenska polisen ligger bakom mordet men jag är nästan säker på att krafter inom polisen är inblandade.

Sen finns det ju en annan "snöboll" också som har sin egen teori och hävdar bestämt att han kan bevisa den också.

Enligt honom är alltihop en stor bluff. Enligt honom hade Palme drabbats av AIDS och hans partiledning liksom polisen och övriga etablissemanget ville få bort honom från den politiska scenen innan folket fick nys om saken.

Titta gärna om du är nyfiken och döm sedan själv...



Tja, vad tror ni, kära ordbrukare? Chrille P? Eller PKK-spåret? Ted Gärdestad? Eller fick Palme AIDS och fördes ut ur landet för att dö i lugn och ro nån annanstans?

Sanningen, den verkliga sanningen, får vi antagligen aldrig veta. Men spekulera kommer man säkert att fortsätta göra tills ingen längre minns Palme. Och kanske längre än så...

Läggdags nu för gamla farbröder som ska upp sådär en kvart över fem och jobba. Vi ses när andan faller på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards