Alla inlägg den 27 juli 2019

Av Göran - 27 juli 2019 13:55

Som så många gånger förr tog jag mig en titt i det suveräna närhistoriska dokument som består av bloggens backspegel. Konstaterade att jag varit flitig just detta datum under mina år som bloggare. 8 år idag sedan jag satt och höll Daisys ena framtass i min hand medan hon somnade för sista gången. 18½ år gammal.

Annars har jag skrivit både om värmebölja och saknaden efter värme och riktig sommar samt mina vedermödor med bilar och cyklar. 

Och det är ganska rolig läsning för det mesta eftersom läsandet väcker liv i minnen som jag endera har skrivit om eller som har anknytning till texterna på annat vis. Så om dessa skrifter inte har något värde för någon annan människa så har de definitivt ett värde för mig.

Sjusovardagen skrev jag om ifjol så det måste det väl vara idag även detta år. Även om jag inte sett några media uppmärksamma saken. Du som ev. vill veta mer om den kan backa ett år i min historik och läsa in dig.

Idag, ska jag berätta för att själv kunna läsa det i framtiden, visar sig sommaren från sin allra bästa sida. 28 grader ute och inne snurrar bordsfläkten på högsta fart för att svalka mig en aning.

Fyra lediga dagar, fem med denna dag, återstår innan jag ska jobba igen. Då blir det åter en sejour på tre veckor plus måndagen den 26/8 innan jag åter får en lite längre ledighet.

Madamen står kvar på sin P-plats orörd sedan två dagar. Måste väl åka iväg en sväng imorgon och få hem lite förnödenheter men jag kör bara det absolut nödvändigaste och tillämpar då det mina barn lärt mig om bilkörning.

De som lär sig köra idag utbildas även i eccho-driving (Ja, såklart måste namnet vara på utrikiska) som bl.a innebär att man hoppar över växlar i vissa lägen. Allt för att nöta minsta möjliga på kopplingen.

Eurojaackpoten förnekade sig inte igår kväll heller - "Ingen vinst" stod det på Svenskaa spels hemsida då jag kollade resultatet. Så nu hoppas jag på hästarna i eftermiddag. V75 går idag på min näst närmaste bana, Hagmyren i Hudiksvall. Där har jag faktiskt haft tur förr så håll tummarna. Egentligen har jag slutat lägga ut tips men jag ska göra ett undantag idag. Tänk om ni vinner! Här kommer mitt förslag till lösning av dagens V75-gåta


Ordinarie                                           Reserver

Avd. 1) 1, 3, 7, 8, 9, 11                     4, 6

Avd. 2) 1 Bear Bahareh                      15, 12

Avd. 3) 1, 2                                        3, 8

Avd. 4) 9, 11                                      8, 14

Avd. 5) 2, 3, 5, 7, 9, 11                     1, 4

Avd. 6) 2 Queer Fish                          4, 3

Avd. 7) 2, 4                                       3, 8

 

Min högst amatörmässiga värdering sa att första och femte racet var svårast att tippa. Därför blev det lite mer chansartat i tre lopp där jag endast har med två hästar i varje. Det står var och en fritt att kopiera mitt tips som kostar 148 kr att lämna in. Dock lämnas givetvis inga garantier utan spelande sker på egen risk.

Skulle dock raden göra dig rik kan du ju lägga på minnet var du fick den ifrån.

Nu ska jag gå ut och röra lite på dö´köttet. För om en och en halv timme ska jag sjunka ner i soffan och se GIF Sundsvall möta Falkenbergs FF på bortaplan. Lagen ligger på samma poäng i botten av tabellen så båda behöver ju varje poäng de kan få. Så risken är stor att det blir gnetspel där ingen vill släppa till något bakåt.

Å andra sidan brukar inte GIF spela den sortens fotboll. Jag håller tummarna för att de hittar tillbaka till det så vägvinnande spelet från i höstas.

Håll hjässan fuktig, kära ordbrukare, och låt vattnet ta med sig värmen från ditt huvud då det dunstar!



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards