Direktlänk till inlägg 3 augusti 2019

Min älskling är hemma igen

Av Göran - 3 augusti 2019 21:33

"Min älskling är så sällsamt vacker. Som om hon skapats av en lycklig Gud..."

Så börjar sången av Ulf Lundell som jag kom att tänka på då jag för en stund sedan tittade ut genom fönstret och såg henne stå där på sin vanliga plats igen. Med sitt majestätiska ansikte som får det att nästan se ut som om hon ler tillbaka mot mig. Lyssna gärna på Lundells magiska text och melodi!

Orginalet handlar förstås om en levande kvinna av kött och blod medan föremålet för just min heta låga består av plåt, plast och glas samt lite gummi och aluminium.

Min arbetskamrat infriade sitt löfte ikväll och meddelade per telefon att hn var klar att hämtas hem efter kopplingsrenoveringen. Yngsta dottern, som är skyldig mig hur mycket skjuts som helst, var dessvärre inte anträffbar men min tama husmekaniker ställde upp och körde mig till Bergsåker, på andra sidan staden, så jag fick hämta hem min ögonsten.

Och då jag satte mig bakom ratten och vred om nyckeln insåg jag snabbt att detta med kopplingsraset var något som jag borde ha fattat för flera månader sedan. För nu gick kopplingen så mycket lättare än jag kunde minnas när den senast gjorde. Och inte det minsta missljud hördes.

Så jag ber en stilla bön ikväll till de gudar jag aldrig trott på att hon nu ska hänga ihop över lite längre tid.

5 500 kronor kostade den senaste reparationen så nu hoppas jag slippa fler utgifter för annat än bensin och möjligen någon skvätt olja.

Hemfärden blev till en enda lång påminnelse om varför jag blev så förtjust i henne den där första gången jag satte mig bakom ratten och provkörde. Hon går som en Gud och allting fungerar som det ska, med undantag för bakrutetorkaren som inte har funkat på tre år. Men det säger bilprovningen inget om.

Enda orosmolnet inför besiktningen är väl framdäcken som nog ligger farligt nära gränsen för godkännande. SÅ jag börjar fundera över om jag kanske ska vänta med att besikta till sista stund. D.v.s slutet av september.

Om de då ger mig ombesiktning på grund av slitna däck så kan jag vänta med att komma tillbaka tills man får ha dubbdäcken på. Jag vet ju redan att om jag ska behålla henne måste jag köpa nya sommardäck senast nästa vår.

Lite vemodigt känns det dock att veta att jag närmar mig det sista kapitlet i historien om en mans djupa kärlek till sin älskade Citroen C5.

Jag behöver nog f-n en alldeles levande äkta kvinna som kan älska mig lika villkorslöst tillbaka. Var finns hon?


 
 
ParabOle

ParabOle

3 augusti 2019 22:24

En vakker sang...

http://www.parabole.bloggplatsen.se

Göran

4 augusti 2019 06:24

Visst är den? En av många, många från samme man.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 augusti 2019 23:00

Det är det samma med min bil. Jag vet att den sjunger på sista versen och det bara är en tidsfråga innan den helt lägger av. Alla småfel tillsammans och jag behöver ett nytt däck efter explotionen och troligen är vinterdäcken dåliga också. Svårt att skilja sig från sin bil som gått bra och ännu svårare att skaffa en ny som båder är bra och skapligt billig. Hoppas att din älskade bilfröken går länge. Du får göra som jag. Prata och klappa om bilen innan du startar och berömma henne när hon knackar igång. Lycka till

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

4 augusti 2019 06:23

Det kan du tro att jag redan gör. Hon vet att hon är min ögonsten.

 
Maria

Maria

4 augusti 2019 22:37

Hej, tack för din kommentar på min sida. Jag hoppas din bil går igenom nästa gång. För några dagar sedan gick min bil i sönder och jag väntar på reparation, trist sådant. Ha en fin vecka /Maria

http://attlevagott.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards