Alla inlägg den 17 september 2019

Av Göran - 17 september 2019 20:39

Inte har jag väl egentligen nåt att skriva om men eftersom jag inte heller har så mycket annat att göra så börjar jag väl knacka lite på tangentbordet så får vi väl se om det blir ett inlägg eller om jag refuserar mig själv.

Arbetsdag har det varit förstås men mycket lättare än gårdagen. Igår var jag trött som en gnu redan då jag steg upp och inte blev det bättre av att jag kom till jobbet. Det började iofs ganska normalt med en s.k plocklista som jag gjorde klar på en dryg halvtimme. Men sedan inträdde stiltjen på förrådet.

Det blev sådär kav lugnt i flera timmar. Nästan inga "kunder" som kom för att hämta grejer och inte en varubil förrän efter lunch. Och "inget-att-göra" är ju bland det sämsta som kan hända mig på jobbet för det är ju då jag blir sådär gristrött och nästan kan somna stående.

Så jag gick en sväng till mitt hemliga krypin där jag brukar sätta mig och ta micropaus i 15-20 minuter då tröttheten sätter in som värst. Där pausade jag i nästan en halvtimme redan före lunch.

Efter lunch inträdde så vad jag brukar kalla paltkoma. Jag blev så infernaliskt trött att jag blev tvungen att gå undan en andra gång samma dag. På något sätt klarade jag sedan av den lika stillsamma eftermiddagen och åkte hem för att fixa middag. När den var aväten och köket rengjort satte jag mig vid datorn och nu slog tröttheten till igen med full kraft.

Redan vid 18-tiden fick jag ge upp och ställa min sköna datastol mot väggen och blunda en stund.

När jag vaknade var klockan halv tolv ungefär och jag steg upp för att borsta tänderna innan jag kröp i säng. Låg vaken en stund, men inte så länge, och somnade sedan om och vaknade före väckningen men somnade igen.

Och någon sorts kvalitet måste det ändå ha varit på den sömnen för hela dagen idag har jag varit pigg som en lärka.

Och tur var kanske det för idag var en helt annan dag på jobbet. Fullt upp att göra hela tiden och inte en chans att slöa till.

Måste säga att jag verkligen ser fram emot att äntligen få komma till den där sömnkliniken på sjukhuset om ett par veckor. Flera bekanta har sagt mig att jag kommer att få ett helt nytt liv bara jag får rätt hjälp med mina sömnstörningar. Och det kan behövas för det gamla är då sannerligen inte mycket att skryta om.

Så förhoppningsvis får jag återgå i ordinarie arbete inom en månad eller kanske två. Och kanske till och med orka göra ett extraskift då och då för att hjälpa mina finanser att återhämta sig efter sommarens dyra bilreparationer.

Man vill ju gärna ha en liten buffert men just nu lever jag "ur-hand-i-mun" mest hela tiden.

Fast till dess gäller det förstås att "gilla läget" som det heter nuförtiden. Så jag stiger upp strax efter fem imorgon också och åker till jobbet vid sextiden i vetskap om att när den här arbetsveckan är gjord så återstår bara måndag och tisdag nästa vecka innan jag får tio dagar ledigt igen.

Något annat jag ser fram emot är seriepremiären i hockeyallsvenskan. På fredag kväll krockar Timrås bortamatch mot Vita Hästen från Norrköping med Giffarnas hemmamöte med Djurgården. Om Timrås match går på TV är den det självklara förstavalet, annars får vi väl se om jag kollar GIF på TV och sedan ser Timrå via datorn i efterhand.

Tre arbetsdagar återstår innan dess, kära ordbrukare. Så för att klara av åtminstone en av dem ska jag nog lägga mig ganska snart och hoppas sova lika bra som igår natt.

Sov gott, ni också, i Lenhovda, Örsundsbro, Fiskbäckskil och Långviksmon! Vi ses igen!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards