Alla inlägg den 24 september 2019

Av Göran - 24 september 2019 21:07

Tja, vad händer i ankdammen? Förutom att Greta Thunbergs tal i FN föranledde Donald Trump att försöka göra sig lusitg över hennes ord. Vilket, i sin tur, fick någon att på någon social media skriva ett par rader om en 73-årig gubbe som gör sig lusitg över en tonårstjej. Och hur många poäng plockar Trump på det...?

Nej, jag tror att Donald med flera ska akta sig för Greta Thunberg och hennes gelikar. De pratar inte skit, de VET vad de talar om. Det känns som att det är slut nu med att förneka klimathotet. Bland annat tack vare en svensk tonårstjej!

Det vi ser hända i världen just nu i spåren av svenska Gretas framfart är världsunikt. Aldrig har väl så många tvingats till eftertanke av en ung flickas mod och civilkurage.

Annars... så kan jag konstatera att undrens tid icke är helt förbi eftersom GIF Sundsvall äntligen lyckades med konststycket att vinna en match i årets fotbollsallsvenska. Kalmar FF besegrades ikväll (på bortaplan dessutom) med två mål mot noll. Årets första bortaseger för giffarna kom sannerligen i grevens tid.

Men hemma eller borta kan kvitta - det viktiga är att GIF börjar rada upp trepoängare för att klättra upp på fastare mark i den serie där man parkerat sist ganska länge nu.

Det var absolut inte tal om någon utklassning eller överlägsenhet från Norr-landslagets sida på GUldfågeln Arena som Kalmars hemmaplan numera heter. Utan mer den där lilla turen som alla lag behöver för att ta fullpoängare.

I slutet av första halvlek lyckades Davide Batanero pricka pannan på sin landsman Juanjo Ciercoles som nickade in ledningsmålet för GIF Sundsvall. Efter paus kom Kalmar FF ut som ett nytt lag och visade att man ville ta tag i matchen på ett helt annat sätt. Men då plötsligt rann giffarnas nyförvärv Paul Roigé Rodrigues igenom på en hörna och rätt som det var stod det 2-0 till Sundsvall.

Inget skönspel från något av lagen, ingen briljans från några stjärnor. Bara hårt arbete i nittio minuter som resulterade i Sundsvalls första vinst sedan slutet av april månad och den första på bortaplan för hela säsongen.

Fram till idag har inget lag lyckats hänga kvar efter att ha tagit 13 poäng efter 25 spelade matcher. Nu har man spelar 26 och GIF har numera 16 inspelade pinnar.

Därför väljer jag att fortsätta hoppas på allsvenskt spel även nästa år här på Sveriges midja. Statistk är till för att motbevisas, har jag alltid sagt.

Imorgon kväll är det Timråmatch igen i hockeyallsvenskan. För Timrås del handlar det om bortamatch mot Tingsryd i mörkaste Småland. Och jag hoppas att giffarnas trend håller i sig så vi kan summera Medelpad-Småland 2-0 imorgon kväll vid den här tiden.

Och det bästa av allt är att nu är jag ledig igen. Hela denna vecka ut och hela nästa. I nästa vecka ska jag dessutom beöka sömnkliniken på stadens sjukhus för att prova ut hjälpmedel för att få bukt med mina sömnstörningar.

Så nu hoppas jag att innan det är dags för arbete igen så har jag påbörjat en ny resa i livet. En med bättre kvalitet på sömnen och därmed kanske jag snart får återgå i mitt vanliga arbete.

Som min arbetsgivare, i och för sig, vill lägga om arbetstiden för. Så vi får väl se hur nöjd jag känner mig då några veckor gått och jaghar fått känna efter hur sömnen funkar med den där masken...

Men den dagen, den sorgen. Finns ingen anledning att måla f-n på väggen innan man vet hur det blir.

Nu råder ledighet och den tänker jag njuta av oavsett vilka tokigheter min arbetsgivare hittar på. Så får vi väl ta tag i resten när det blir sådags att arbeta igen.

Så.... se upp nu, kantareller, för snart kommer jag!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards