Direktlänk till inlägg 25 september 2019

Höstledighet

Av Göran - 25 september 2019 21:30

Jag var ju inte glad då mitt älskade Timrå åkte ur SHL i våras. Men desto gladare är jag nu när mina rödvita hjältar radar upp segrar i säsongsinledningen. Bortavinst mot Vita Hästen i premiären och oavgjort med straffseger hemma mot Södertälje följdes ikväll upp med vinst borta mot Tingsryd. Timrå inledde starkt men smålänningarna stretade emot duktigt och hade 0-0 efter den första perioden. I den andra tog Tingsryd ledningen med både 1-0 och 2-0 innan Timrå vaknade till och visade var skåpet skulle stå. Man inte bara reducerade och kvitterade utan gjorde även ledningmålet som visade sig blli segermål också!

Nu väntar ytterligare två bortamatcher (Karlskrona och Karkskoga) innan man åter får vända hemåt för match mot ärkerivalen Modo i hemmahallen. Mtacherna mot dem brukar alltid bli spännande.

Min första lediga dag har fått gå i lättjans tecken. Jag masade mig visserligen till mitt närmaste Willys under dagen för att fylla på diverse förnödenheter såsom bröd, mjölk, smör och toalettpapper för att nämna några.

Och jag ställde mig visserligen och rullade köttbullar av 1 kg köttfärs också men det var mest för frysen, samt middagsmat till imorgon. Extrapris på högrev (69;90)  i närbutiken så det måste jag förstås köpa innan veckan är över.

Kalops har jag ju redan gjort men med det priset får det nog bli en gryta ungersk gulasch också. 

Bra höstmat, det också!

Imorgon funderar jag på att städa ur källarförrådet. Något som väntat i flera år nu. Det finns så mycket där som jag aldrig mer kommer att använda så jag planerar att skänka bort allt sånt till Erikshjälpen eller Myrorna.

Säkerligen blir det också ett rejält lass att köra på soptippen.

Kommer jag bara till skott med det så väntar sedan mina garderober på en utrensning också.

Men vi får väl se hur långt krafterna räcker...

Därmed önskar jag mina kära ordbrukare godnatt och sov gott i Fjärdhundra, Lysekil, Vivstavarv och Obbola.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 september 2019 09:09

Jo som vanligt så har vi likadana matlagningsstök och lika städstök. Jag gjorde fläsklägg och rotmos igår och kalops och av spadet från fläsklägg blir det ärtsoppa.
Jag skulle ha städat ur mitt uthus och garderober ska man inte prata om. Jag har tänkt städa ur dom i flera år men bara jag tittar in så stänger jag och går ut. Nu har det varit fina dagar och igår plockade jag tranbär och sprängticka och så slutade jag med att bada bastu.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards