Alla inlägg den 28 november 2019

Av Göran - 28 november 2019 20:59

Idag har vi äntligen fått lite snö här på Sveriges midja. Marken är vit och det blev genast mycket ljusare ute. Jag var till mitt närmaste Willys för några timmar sedan och det var en helt annan sak att köra dit jämfört med förra gången då jag fick kämpa mot blöt asfalt och dålig vägbelysning. Nu har vi några centimeter vit, vacker snö som lyser upp världen framför allt då man kör bil i mörker.

Jag har varit ledig idag och då måste man väl åtminstone försöka åstadkomma NÅGONTING mer än att koka makaroner och steka falukorv. Så jag har rullat och stekt kötbullar av ett kilo färs.

Det blev middag åt mig och sonen plus matlåda till imorgon men i den ligger det potatis och inte pasta. Det blev också ett antal små fryslådor med typ 10 köttbullar i varje att ta fram när fantasin tryter eller när man behöver något till pasta eller potatis i en matlåda. Jag gör ibland en omelett med spenatstuvning på och där passar hemlagade köttbullar som hand i handske som tilltugg. En mycket bra arbetslunch.

Imorgon ska jag jobba igen men vi stänger förrådet redan klockan två (istället för halv fyra). Då ska vi ha personalmöte och därefter gå på lokal och äta tapas på stadens enda spanska restaurang. Själv har jag aldrig ätit tapas så det blir spännande att testa. Någon ölafton blir det däremot INTE för denne singelfarsan. 

Med all säkerhet kommer jag att ha bilen med mig och därför hålla mig till smaksatt mineralvatten i glaset. Då kan jag också med gott samvete köra hem när klockan närmar sig sju och se Timrå-Björklöven från TV-soffan.

Matchen igår mot Västerås vill jag i likhet med de flesta Timråsupporters glömma fortast möjligt.

Efter fem raka segrar gick man på pumpen mot ett tappert stridande Västerås och förlorade med 4-2. Men nu hoppas jag (förstås) att Björklöven får sota för det imorgon kväll i NHK arena som ishallen i Timrå numera heter efter huvudsponsorn "Norrlands hall och kapell".

Så.... ta hand om er, kära ordbrukare i Moheda, Clemensnäs, Fanthyttan och Myckelgensjö. Vi ses!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards