Direktlänk till inlägg 28 november 2019

Välkommen snö!

Av Göran - 28 november 2019 20:59

Idag har vi äntligen fått lite snö här på Sveriges midja. Marken är vit och det blev genast mycket ljusare ute. Jag var till mitt närmaste Willys för några timmar sedan och det var en helt annan sak att köra dit jämfört med förra gången då jag fick kämpa mot blöt asfalt och dålig vägbelysning. Nu har vi några centimeter vit, vacker snö som lyser upp världen framför allt då man kör bil i mörker.

Jag har varit ledig idag och då måste man väl åtminstone försöka åstadkomma NÅGONTING mer än att koka makaroner och steka falukorv. Så jag har rullat och stekt kötbullar av ett kilo färs.

Det blev middag åt mig och sonen plus matlåda till imorgon men i den ligger det potatis och inte pasta. Det blev också ett antal små fryslådor med typ 10 köttbullar i varje att ta fram när fantasin tryter eller när man behöver något till pasta eller potatis i en matlåda. Jag gör ibland en omelett med spenatstuvning på och där passar hemlagade köttbullar som hand i handske som tilltugg. En mycket bra arbetslunch.

Imorgon ska jag jobba igen men vi stänger förrådet redan klockan två (istället för halv fyra). Då ska vi ha personalmöte och därefter gå på lokal och äta tapas på stadens enda spanska restaurang. Själv har jag aldrig ätit tapas så det blir spännande att testa. Någon ölafton blir det däremot INTE för denne singelfarsan. 

Med all säkerhet kommer jag att ha bilen med mig och därför hålla mig till smaksatt mineralvatten i glaset. Då kan jag också med gott samvete köra hem när klockan närmar sig sju och se Timrå-Björklöven från TV-soffan.

Matchen igår mot Västerås vill jag i likhet med de flesta Timråsupporters glömma fortast möjligt.

Efter fem raka segrar gick man på pumpen mot ett tappert stridande Västerås och förlorade med 4-2. Men nu hoppas jag (förstås) att Björklöven får sota för det imorgon kväll i NHK arena som ishallen i Timrå numera heter efter huvudsponsorn "Norrlands hall och kapell".

Så.... ta hand om er, kära ordbrukare i Moheda, Clemensnäs, Fanthyttan och Myckelgensjö. Vi ses!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards