Direktlänk till inlägg 13 december 2019

En snygg femetta

Av Göran - 13 december 2019 21:14

Fredag den trettonde går mot sitt slut utan att några allvarliga incidenter inträffat. Åtminstone inte för mig. Tvärtom skulle jag väl snarare säga eftersom Timrå spelade ut Karlskrona på hemmaisen ikväll och vann med klara 5-1.

Siffrorna kan ju ljuga lite ibland men om jag säger att Timrå dessutom vann skottstatistiken med 29-8 så förstår väl alla att det handlade om spel mot ett mål i stort sett.

Så då har man alltså (nästan i alla fall) överlevt ännu en fredag den trettonde utan större missöden. På jobbet var det en helt normal fredag även om vi fick många leveranser som skulle läggas ut på rätt hylla/fack så vi hittar dem lätt när någon kommer och vill ha ut dem från oss. Men det gjorde ju bara att tiden gick snabbare än när det är stiltje.

Vid tvåtiden beslutade jag att nyttja lite av all plusflex jag samlat på mig och gå hem lite i förväg. Efter en snabb dusch ställdes kosan mot Birsta och godisjätten Candyworld där jag handlar råvaran för mitt missbruk, nämligen snus.

510 kronor tar de för en stock (tio dosor) General lössnus, extra stark. På min närbutik här hemma vill de ha 62 kronor per dosa. Alltså tjänar jag 11 kronor för varje dosa om jag handlar på CW istället.

Det låter ju egentligen som småpengar men om man istället säger att jag spar 110 kronor per stock så låter det genast som en betydligt bättre slant.

Nej, man är och förblir en småhandlare. Det är lika bra att erkänna på en gång. Någon storfräsare är man inte och lär aldrig bli. Om nu inte Eurojackpoten tickar in förstås...

Men den sannolikheten är så försvinnande liten att den nästan inte finns. Ändå gör den ju det om man har spelat. Och jag har ju en stående rad sedan några år så jag får väl kolla av den innan jag kryper ner under täcket och spänner fast grimman runt skallen.

Sov gott, kära ordbrukare i Vuollerim, Skags Udde, Tjörn och Österbybruk. Vi ses igen! När andan faller på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards