Direktlänk till inlägg 29 december 2019

Röda Ulven - Oskar´s 3-7

Av Göran - 29 december 2019 18:02

Så slutade surströmmingsderbyt ikväll! Slaget om Västernorrland, om man så vill; inför ögonen på en fullsatt arena och jag tänker genast på en f.d arbetskompis som inte längre vandrar här på jorden. Vi kan kalla honom Gustav för så hette han. Han älskade Timrå IK precis som jag.

Men än mer än han älskade dem så hatade han rivalerna från Ö-vik och jag kommer ihåg hur han resonerade en gång för rätt länge sen efter en match där Timrå vunnit stort i Ö-vik. Han sa först att... "Det enda som är bättre än en seger mot Modo är en stor seger mot Modo!" Men ändrade sig litegrand sen och sa att... "Det enda som är bättre än att vinna mot Modo är att utklassa dem. Helst på bortaplan".

Misstänker att han ler ikväll i sin himmel eller i Timrå ishall där han själv påstod att alla rättrogna hamnar efter döden. Han planerade att sväva omkring därinne i egigheters evighet. Och lovade dyrt och heligt att när det spelades matcher mot just Modo där skulle han göra tappra försök att störa deras målvakt eller stå bakom Timrås keeper och ta de puckar som målvakten eventuellt missade.

Nöjd och glad är jag alltså eftersom det nu bara skiljer tre poäng mellan oss i tabellen. Hade Modo vunnit hade det varit nio poäng emellan lagen. Men nu har vi liksom häng igen.

Och... i en jämförelse mellan de två fabrikaten av surströmming så vinner Oskars varje år. Själv skulle jag aldrig köpa en burk Röda Ulven. Då är jag hellre utan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards