Alla inlägg den 10 januari 2020

Av Göran - 10 januari 2020 21:15

Så har det börjat igen då. Ett av mina favoritprogram på TV - Talang i TV4. Programmet där precis vad som helst kan komma in på scenen och vad som helst kan hända. Ikväll fick vi t.ex se en grönmålad häxa sjunga skiten ur hela juryn, en kemist som lekte med flytande kväve på scenen och ett elvaårigt kärlekpar som var där för att tjejen skulle sjunga för juryn och tittarna. Som stöd hade hon med sig sin jämngamle pojkvän och enligt egen utsago hade de varit ett par i nio år. Sedan de var två år då alltså. Tja, det får väl vara hur det vill med den saken men att de var väldigt fästa vid varandra rådde det inget som helst tvivel om. De flesta gick vidare ikväll men jag gissar att juryn kommer att strama upp sin bedömning en aning under seriens gång.

Det jag tycker är så roligt med just "Talang" är att det inte går att gissa vad som ska komma in på scenen härnäst. Samma är det i motsvarande program i andra länder. T.ex i den amerikanska upplagan "America´s got tallent" och jag ger er två exempel...

Den här gillade jag högt och rent liksom nästa klipp som visar en mycket ung buktalerska...


Det finns en uppsjö av klipp på Youtube. Bland annat den brittiska upplagan där Susan Boyle knockade både juryn och hela Storbrittanien med sin version av "I dreamed a dream" från Les Miserables


Det har gått några år sedan dess men Susans framträdande är fortfarande ett klickmonster på "tuben".

Kanske dyker det upp en ny Susan Boyle eller Paul Potts innan den svenska säsongen är över eller så kanske det dyker upp något helt annat och nytt som ingen av oss kunnat föreställa sig. DET är vad jag älskar med Talang!

Hade väl egentligen inte tänkt att skriva nåt överhuvudtaget men jag blev så upprymd efter kvällens show att jag inte kunde låta bli. Sov gott, svenska folk! Var ni än är!

Vem behöver lyckopiller så länge det programmet finns?

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards