Alla inlägg den 29 januari 2020

Av Göran - 29 januari 2020 13:58

Första lediga dagen av fem. Hade en hel del planer men när jag tittade ut genom fönstret imorse insåg jag att det, som så många gånger förr, inte blir så mycket av med dem. Grått och dimmigt och omväxlande regn och snö. Dock verkar snön ha dominerat för det ligger ett tunt lager på marken i alla fall och Madame Citroen ser ut lite som en igloo.

Dessutom håller min hyresvärd på att dränera om runt huset jag bor i. Förra veckan var de på nersidan utanför vardagsrum och kök men nu är de på samma sida som mitt sovrum och även på samma sida som porten. De har lagt en brygga av plåt över vallgraven de grävt framför porten och så långt är det väl ok. Men när man kommer ut där det normalt ska vara asfalt och därefter grädmatta är allt en enda sörja av lera och geggamoja från massorna de har lagt upp där. Sju imorse satte de igång med grävmaskinen precis framför mitt sovrumsfönster och jag tänkte att det är då en herrans tur att jag inte nyss kom hem från nattskift för då hade det inte blivit mycket till sömn.

Men nu var jag ju redan vaken så det spelade ingen större roll att de var där och förde oväsen.

Nej, det tar emot att gå ut överhuvudtaget en sån här dag. Därför letade jag fram ett paket grillkorv ur frysen imorse och tänker servera pommes från min air-fryer till dem. Suverän uppfinning, det där, som gör pommes läckert krispiga utan en enda droppe olja eller annat fett. Nu är de ju inte helt fettfria ändå men hade jag lagat dem i ugnen så nog hade jag åtmnstone smort ugnsformen med någon sorts matolja.

Dagens Farmen har jag redan streamat via CMore på datorn så jag vet vem som blir gårdskämpe och hur det går för den personen i tävlingen mot Torpets representant. Men jag ska inte avslöja något och förstöra för den som eventuellt vill följa det från TV;n ikväll.

Vid den tiden är det en helt annan kanal som gäller för min del. Timrå möter Södertälje på bortaplan så då sitter jag förstås bänkad i sköna soffan och hejar på distans. Läser man tabellen borde Timrå vinna ganska enknelt men så funkar det ju inte. Man har dessutom haft lite svårt på sistone att stänga matcher mot, på papperet, sämre motstånd. Så jag intar en ödmjuk attityd och är tacksam för varje poäng man kan lugga dem på. Om Timrå leder inför sista perioden ska jag unna mig en lite whisky eftersom jag inte behöver köra bil imorgon bitti.

Innan dess ska ett antal timmar fördrivas. Jag har hunnit storstäda mitt badrum på förmiddagen och kanske gör jag ett röj i köket också. Annars blir det imorgon.

Bara idag  och två dagar till kvar nu av värstingmånaden januari. Sen kommer februari som i och för sig inte är sååå mycket bättre men ljuset brukar ju komma tillbaka så att man verkligen märker det då åtminstone. Februari har ju dessutom det försonande draget att den är kortare än alla andra månader. Även om den just i år har en dag extra. Vi får väl se om det dyker upp några kvinnliga friare på skottdagen. Chansen/risken är inte särskilt stor i alla fall...

Därmed, kära ordbrukare, önskar jag er en fortsatt fin onsdag i Tylösand, Bollstabruk, Skänninge och Gnarp.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards