Alla inlägg den 5 februari 2020

Av Göran - 5 februari 2020 16:41

... några saker som jag inte hade en aning om igår. Först fick jag veta att jag blivit "trejdad" som det heter när hockey- och fotbollsspelare byter klubb under pågående säsong. När jag läste mina jobbmail imorse fick jag veta att jag får byta skiftlag. Men inte varför. Det ska jag försöka ta reda på på måndag då jag ska på rehab-möte med min snart före detta chef. I och för sig är det väl ingen katastrof, jag hamnar på samma skiftlag där jag jobbade efter att jag lämnade dagtidsjobb för nio år sedan och känner väl de flesta där ganska väl. Inte på något av gängen finns det någon som jag är nära vän privat med men på skiftlaget jag lämnar finns en eller två som jag inte kommer att sakna när jag väl ska återvända till skiftgång.

När avtalet om förändring av vår skiftgång var underskrivet sa man från företagets sida att endast ett skiftlag skulle upplösas, övrig personal skulle stanna där vi var. Det har man alltså backat ifrån nu i och med flytten av mig och även en annan man som också har rehab-jobb på förrådet.

Min första reaktion var oro över hur det ska bli men den släppte jag rätt snabbt. Jag har bytt omgivning några gånger under mina år i företaget och visst har det känts osäkert och tagit emot lite innan. Men när man har varit i den nya omgivningen i ett par månader brukar man ha hittat sin plats och sin roll. Så just nu tänker jag att "den dagen den sorgen"! För vad jag vet just nu kommer jag att fortsätta på rehab ett tag till åtminstone.

Dock inte på förrådet där jag varit i drygt ett år nu. Idag var jag kallad på ett möte med chefen för lab och miljö och där erbjöds jag ett vikariat för en anställd där som är föräldraledig till någon gång efter sommaren. Jobbet handlar om att koordinera och övervaka vår avfallshantering och att vi följer de lagar och interna regler och rutiner som finns. Det är till stor del ett skrivbordsjobb och jag behöver bara ta på arbetkläderna de dagar jag ska ut och rondera våra avfallsstationer för olika saker. Det ska hållas koll på att rätt skräp ligger i rätt container och när man ser att det börjar bli fullt beställer man hämtning av externa  firmor.

Jag funderade inte särskilt länge innan jag gick med på att göra ett försök för att se om jag duger till det. Så på fredag gör jag sista dagen på förrådet och på måndag morgon kan jag sova en haltimme längre om jag vill eftersom jag inte behöver skruda om från topp till tå innan jag börjar jobba.

Jag tänkte att det är ju inte alla som får chansen att lära sig något helt nytt vid 62 års ålder så något slags intryck måste jag väl kanske ha gjort på personalchefen för det var han som hade föreslagit mitt namn. På nya jobbet får jag en ganska ung kvinnlig chef som jag ännu bara känner till utseendet men det känns positivt. En ännu yngre tjej på kanske 25 blir min arbetskamrat plus en man som kanske är 10 år yngre än jag.

Så vi får väl se hur länge jag får stanna där. Och hur länge jag själv vill det. Men jag går i alla fall in i det med en positiv attityd. Förhoppningsvis är det inte så mycket stillasittande som jag först befarade utan jag kanske får chansen att röra på mig lite mer än vissa dagar på förrådet då det är stiltje där.

Än en gång har jag sett Farmen i förväg via CMores hemsida men jag ska inte avslöja något utifall du som läser vill titta ikväll halv åtta. Så dags sitter jag framför en annan kanal och följer Timrås bortamatch mot Karlskrona. 

De måste spela ganska mycket bättre än de gjorde senast mot Tingsryd om de ska få med sig några poäng för KHK är ett starkare lag än Tingsryd enligt min mening. Men.... om drygt fyra timmar vet vi hur det gick...

Till nästa gång vi ses; Sköt om er lagom mycket, kära ordbrukare i Väckelsång, Påarp, Malung och Moliden. 

Var inte så förtvivlat rädda om er! Lev!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards