Alla inlägg den 22 februari 2020

Av Göran - 22 februari 2020 11:59

Lördag! Lika med ledig dag. Inga planer har jag utom att se Timrå-Västervik i eftermiddag och dessförinnan förbereda middag genom att laga till en köttfärssås. Koka pastan kan man göra medan matchen pågår, tänkte jag.

Tvättat har jag förstås gjort men allt är upphängt nu så det är bara att invänta torkningen.

Åka och handla lite måste jag också men det är ju liksom nästan daglig uppgift så det räknas kanske inte in bland "planer". Det ska kanske vara lite mer storvulna saker som att åka till gymmet eller gå på skogspromenad.

Men det är ju gråväder här plus att jag fortfarande känner mig trött efter arbetsveckan trots en god natts sömn.

Ska inte alls påstå att jag sliter hårt eller ens att jag har mycket att göra på mitt nya jobb. Men det är ju just det man blir så trött av! Att man hela tiden ska försöka lära in nya saker och försöka få det rätt. Och eftersom min t.f chef har så lite tid att ägna åt att handleda mig så prövar jag mig fram och går sedan och frågar då jag kör fast. Man lär sig på det sättet också även om jag hade föredragit lite mer personlig handledning och utbildning. 

Men jag har i alla fall lyckats beställa tömning av två containers från Stena recykling. En med elavfall och en med järnskrot. Så bara det inte dröjer för länge till nästa gång så tror jag mig kunna fixa den biten själv då.

Dagarna blir ju långa när man inte har så mycket att göra och jag har stundtals känt att jag vill snabba på inlärningen för att kunna fylla min plats på ett bättre sätt. Göra mer nytta och därmed avlasta de andra tre på avdelningen som är nästan överhopade med jobb. Därför kändes det lite underligt, ja nästan overkligt, då jag igår fick beröm av chefen. Hon tyckte att jag tog för mig på ett bra sätt och inte satt och väntade på att någon skulle komma och peka med hela armen och säga åt mig vad jag skulle göra. Dessutom sa hon att hela gruppen tyckte att det var trevligt bara att ha mig på avdelningen. Att jag bidrog till en trevligare stämning.

Och det värmde ju verkligen gott. Att få höra att man har ett värde på grund av vem man är också! Det vet jag inte om jag någonsin varit med om förut på jobbet.

Så jag gruvar mig inte alls inför måndagen eller nästa vecka. Tvärtom fick jag nog en liten energiboost av chefens vänliga ord.

V75 går på Axevalla idag. Det vet jag knappt ens var det ligger men jag troooor att det är någonstans i Västergötland. En liten röst i huvudet säger att det ligger nära Skara. Men det får väl ligga var det vill bara hästarna som vinner är samma som Harry Boy plockat ut åt mig i dagens tävlingar. Jag ögnade igenom startlistorna men tyckte att det såg så svårt ut att jag lät dataprogrammet, Harry Boy, leta fram vinnarna åt mig.

Så håll alla tummar ni har nu, kära ordbrukare i Hägersten, Appojaure, Idre fjäll och Vårgårda. Både för Timrå IK, förstås, och mina travspel. Med lite (eller ganska mycket...) tur kanske jag kan spontanpensionera mig redan ikväll.

Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards