Alla inlägg den 26 februari 2020

Av Göran - 26 februari 2020 21:52

Fettisdag hade jag som rubrik igår. Idag är det onsdag. Och det blev minsann en riktigt fet onsdag också innan det var färdigt. Humöret är på topp efter att ha bevittnat Timrås totalkkross mot Almtuna, framför allt i den tredje perioden.

Morten Madsen gjorde 1-0 i den första men Almtuna kvitterade innan paus. I den andra akten tog Timrå över mer och mer och ledde med 3-1 när "Hesa Fredrik" ljöd för nästa paus. Strax innan dess hade Jonathan Dahlén en puck inne som dömdes bort för att han stört målvakten för mycket. Korrekt dömt men jag tänkte då att det spelar ingen roll för han gör säkert ett nytt när sista perioden är igång.

Vilket han också gjorde. Och inte bara ett utan hela fyra mål från Jontes klubba ramlade in tillsammans med  ytterligare fyra från hans lagkamrater. Därmed är Dahlén historisk som den förste i hockeyallsvenskans historia som gjort fyra mål i en och samma period. 

1-11 stod det när slutsignalen befirade Almtuna från deras lidande och då hade Timrå gjort hela åtta mål i den tredje perioden. Snacka om överkörning!
En annan överkörning ägde rum i Norrköping där en spelare i Vita Hästen körde på Modos målvakt, Bartosak, så han tvingades utgå med befarad hjärnskakning. Jag såg reprisbilderna flera gånger och kan inte se annat än att det ska vara matchstraff för VH-spelaren. En solklar huvudtacklingsom borde ge inte bara matchstraff utan 5-6 matchers avstängning också. Riktigt fult var det och sådant måste stävjas av domarna.

Modo förlorade matchen också och även om jag är glad att Timrå ätit upp avståndet mellan lagen i tabellen (de står på samma poäng nu) så lider jag med Ö-vikarna som satsat hår på denne Bartosak för att kunna ta upp kampen med Björklöven. Nu får de rikta in sig på att hålla Timrå, som har helt hysterisk form, bakom sig under de tre matcher som återstår. För Timrå är det Mora hemma på fredag och därefter serieledarna Björklöven. Som redan säkrat seriesegern och inte har något mer än äran att spela för. Sedan är det Kristianstad borta i sista matchen.

Modo vet jag möter AIK i nästa omgång. Ett AIK som redan är avsågat och inte heller har mer än ära och heder att spela för. Så där borde väl Modo knipa en trea ganska enkelt. 

Spännande ska det bli att se vilka som får möta Björklöven i seriefinalen mot SHL-kval!

Imorgon ska jag bara jobba drygt halva dagen. Det finns en utbildning som vi anställda måste repetera vart fjärde år rörande säkerhet och skyddsföreskrifter. Den tänkte jag göra på kontoret igår men upptäckte att datorn där saknar högtalare vilket behövs för kursen. Därför gör jag den hemma istället och kvittar bort några par timmar i slutet av dagen imorgon. Så det blir rundvandring på fabriksområdet för att kolla av våra sorteringsstationer på morgonen och sedan sammanställning av det efter lunch innan jag stämplar ut vid 13-tiden.

Nu ska jag kolla av den Harry Boy-påse jag kostade på mig inför kvällens V86 och se efter om jag blev rik eller måste fortsätta att jobba ett tag till. Godnatt på er, kära ordbrukare i Sangis, Lomma, Åkersberga och Tommelilla.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards