Alla inlägg den 12 maj 2020

Av Göran - 12 maj 2020 17:02

Hej på er, kära ordbrukare! En dryg vecka sen sist men så blir det ibland. Andra år brukar jag vara som bäst just den här tiden men i år har vi ju fått något som liksom lägger sordin på vårglädjen. Som liksom tar ner euforin på jorden och stampar på den tills den dör. Ljuset blir längre och längre för varje dag, fåglarna för ett herrans liv utanför fönstren och musöronen på björkarna börjar mer och mer se ut som riktigt blad.

Ändå är det inte som det ska med nånting nästan. Nu får det lov att vända snart, tycker jag. Får väl bjuda på ännu en video från Jacke Sjödin. Han är ju inte bara en ekvillibrist med ordvändningarna utan jag måste säga att jag tycker nog att sjunger helt ok också. Titta på den jhär och säg sen att inte självaste Wolfgang Amadeus ler i sin himmel.

Så upp med hakan, Sverige! Glöm era bekymmer för imorgon kommer det nya. Vi ska inte hänga läpp - Världen är redan full av hängande läppar! Så unna dig ett fniss till Jackes tolkning av den kanske störste av alla musier genom alla tider.


Man måste ju försöka pigga upp sig på de sätt som står till buds. Eller hur?
Gjorde min rond idag och tack vare både det och att min chef var tillbaka på plats idag så har jag haft ganska bra med sysselsättning. Tack vare det kändes det som om arbetsdagen gick ovanligt fort.

Och på väg ut på området passerade jag klädförrådet där f.d arbetskamraten M numera jobbar. Hon bjöd också på lite humor som du kan se på bild nedan.

   

Som tur var tittade hon ut just då jag kom förbi så jag fick veta att de största paret fötter på företaget (Stl 49) hade hämtat ut nya skor och då hade hon bett att få de gamla. I dem plamterade hon sedan några blommor som blev över då hon fixade med balkonglådorna i helgen som var. Jag kunde inte låta bli att ta en bild av dem.

Men så såg jag att det hängde en ampel rakt över som liksom gjorde att hela installationen blev ett konstverk. Och jag kan ju inte låta bli att lägga ut även den bilden.

Sedan fick jag veta att en av de nyaste anställda på underhållsavdelningen (snickeri och bygg) hade beordrats att byta en toastol någonstans i förra veckan. Den gamla var sedan 50- eller 60-talet och både sprucken och uttjänt. Men han hade gjort likadant med den som M gjorde med de stora skorna. FYllt den med jord och planterat blommor och sedan placerat den vid ingången till kontor och matsal.

Men se det gillade inte företagets nästa högste chef, en ryss i 40-årsåldern. Utan han gav order att den skulle tas bort. Vet inte om ordern blev åtlydd eller inte men jag hoppas de sket i det...

Min rond idag visade annars att den chefen har miljoner andra och viktigare saker att ta tag i för hela fabriksområdet påminner mer och mer om en soptipp. T.ex har man lagrat upp järnrör på ett ställe och jag gjorde en hastig uppskattning av mängd och vikt. Och det handlar om värden för minst ett par hundra tusen kronor. Det tycker jag är viktigare än att gnälla om några blommor i en uttjänt toalettstol.

SÅ just därför önskar jag nu bara... Död åt Corona så Sverige kan släppa fångarna loss. Det är ju vår!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards