Alla inlägg den 26 maj 2020

Av Göran - 26 maj 2020 19:57

så blev det då äntligen klart till slut! Idag kom äntligen nyheten som alla Timråsupportrar drömt våta drömmar om men som nog nästan ingen riktigt vågade tro på. Sveriges mest eftertraktade hockeyspelare väljer bort både NHL, KHL och SHL för att spela (minst) en säsong till i hockeyallsvenskan med Timrå IK. Jonathan Dahlén skrev idag på ettårskontrakt med Timrå och jag kan lova att varenda sportchef i SHL och hockeyallsvenskan önskar att de hade en sådan spelare i sitt lag. Han får säkerligen bra betalt även om det är en struntsumma mot vad han kunnat tjäna om han satt pengarna först.

Visst hoppades jag hela vägen från då säsongen slutade så abrupt men inte förrän klubben presenterade flera av hans lekkamrater började jag ana att han kanske skulle kunna bli kvar.

En glädjens dag för alla som håller på Timrå IK. Och vilket lyft för klubben och dess ledare. Att jaga sponsorpengar blir lättare. Att locka hit bra spelare som kompletterar laget liksom att behålla de bästa från förra året som ännu inte skrivit på. Bara vetskapen att klubben har en sådan klasslirare hjälper massor då man ska rektytera resten av laguppställningen.

Och det ser bra ut, så här långt. Vi tappar målvakten Brattström men jag tror att nyförvärvet från Linköping, Jacob Johansson fyller den luckan. Sebastian Olsson valde att skriva på för Modo och det är bara att gratulera Nolaskogsarna till det nyförvärvet. Dessutom lämnade en av mina andra favoritspelare. Ur-brunkaren Emil Berglund flyttar till Uppsala och Almtuna av privata skäl. Synd men det är bara att gratulera även Almtuna till att ha fått en slitvarg av sällan skådat slag. En liten kille med ett stort hjärta och stor arbetskapacitet. Ovärderlig i boxplay bl.a

Och jag har på känn att Kent "Nubben" Norberg, sportchef i Timrå har några ess till i kavajärmen som han inte släppt ännu. Så... det här kan bli riktigt, riktigt bra!

Det hade det ju kunnat bli redan i vår om inte den där förb... Corona kommit emellan och gjort så att säsongen avslutades i förtid. Jag var och är säker på att Timrå haft en god chans att ta sig till SHL redan i år om man fått spela färdigt alla kval. Men det får vi ju aldrig veta.

Och det är väl kanske också det största orosmolnet även inför nästa säsong. Att det drar ut på tiden så den inte kommer igång som jag vill.

Idag har jag varit på plats i fabriken och faktiskt haft en hel del att göra. Min temporära chef hade blivit sjuk och bad mig ta över hennes inbokade rundtur på området med en konsult som är inne för att hjälpa oss kartlägga våra miljösynder bakåt. Hon tog bilder och antecknade och jag visade henne till de ställen hon ville titta extra på.

Men utförde också min egen rond parallellt med det.

Som tur var såg det riktigt bra ut nästan överallt. Så nu väntar två dagars hemmajobb innan jag får skruda på mig blåstället igen på fredag och göra nästa runda. Känns ganska bra måste jag säga.

Bra kändes det också att tota ihop en blogg utan att den domineras av den där j-a pandemin som försurar livet för os alla sedan ett par månader tillbaka. Tror jag mådde bra av att få tänka på hockey istället ett slag. Tror nästan att jag ska gå över till youtube och titta på sammandraget från 2018 då Timrå slog ut Karlskrona i kvalet och gick upp i högsta serien. När det nu inte utövas någon tävlingsidrott i rådande verklighet får man väl nöja sig med historiska ögonblick istället. Så tills vi ses nästa gång - Ha det gott, kära ordbrukare i Lagfors, Ljustorp, Gökböle och Käckelbäcksmon (samtliga är orter/byar i Timrå kommun, dagen till ära)

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards