Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Göran - 1 juni 2020 19:42

Om man ofta upplever sig själv som otursförföljd blir man desto gladare om Fru Fortuna någon gång ler mot en. Gårdagen var ju en sådan dag och när jag vaknade och började arbetsdagen hemifrån kände jag väl att det knappast kunde komma TVÅ sådana dagar efter varandra. 

Jag skulle ju gå ut och kolla hjulbultarna på Madame Citroen efter oljudet som uppstod igår. Men de negativa tankarna att sån tur har jag inte två dagar på raken fick mig tveksam och jag gruvade mig tills klockan var elva innan jag klev i skorna och hämtade fälgkors och förlängare i källarförrådet. 

Höger fram kollades först men alla fyra satt som hälleberget. Men på vänster fram blev det bingo. Alla fyra bultarna satt löst och en av dem hade troligen gängat ur helt om jag fortsatt att köra utan att efterdra.

Så jag drog fast dem efter konstens alla regler med att dra åt korsvis och sluta med den första för att efterdra den.

Och kan ni tänka er, oljudet och vibrationerna var borta och Madamen går lika tyst och mjukt som hon alltid gjort.

Så där blåste man Magnus på en tusenlapp eller flera. Lättad över detta tänkte jag ett ögonblick att man kanske borde köpa sig en trisslott och se om turen höll i sig. Men mitt konto hos Svenska spel är tomt sedan ett bra tag medan det däremot ju fanns (och finns ännu) en slant hos ATG. Så jag totade ihop ett system till kvällens V64 och vek tummarna för att lyckan fortsätter att stå mig bi. Inget stort system, bara 48 kronor. Man behöver ju inte få hybris bara för att man fått lite medgång för en gångs skull. 

Det blir lagom att kolla det vid halv tio-tiden och sen kan man krypa till kojs och sova sig alert inför morgondagens vedermödor. Sköt om er, kära ordbrukare i Hargshamn, Tidaholm, Tranemo och Överkalix

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards