Alla inlägg den 11 juni 2020

Av Göran - 11 juni 2020 18:30

Kunde inte låta bli att lägga ut klippet när jag nu råkade se att Jacke har gjort det igen. Kanske inte den roligaste han gjort men nog duger den. Bitvis tycker jag att han är väldigt fyndig!

Har portvaktat idag och ska så göra även imorgon. Lugn dag och imorn är det ju fredag som nästan alltid är lite avslagen i portvakten. Så jag lär inte slita ihjäl mig då heller.

Sommaren har kommit till Sveriges midja. Vi hade dryga 25 grader i ett par timmar efter tolv idag och bilen var rejält uppvärmd då jag skulle åka hem. Men luftkonditoineringen funkar ju klockrent trots att Madame Citroen är hela 16 år gammal, en aktningsvärd ålder för en bil.

Du som eventuellt har långtråkigt såhär i isoleringstider kan pröva det där med poddar (radio på nätet). Finns massor och många är gratis. Liksom dokumentärer och mycket annat på SVT-play. Jag plöjde genom tre avsnitt om den där skruvade pingstförsamlingen i Knutby häromdagen och blir faktiskt fortfarande förvånad att bildade människor kan förmås att göra nästan vad som helst bara man lurar i dem att det är Guds vilja.

Sen finns ju också altid "Tuben" som jag brukar kalla underbara Youtube. Där finns allt från Bert Karlssons gnäll till amerikaner som testar svenskt godis, snacks eller musik. Samt miljoner roliga små klipp.

Kan rekommendera Brynolf & Ljung som "trollar" både med kändisar och med vanligt folk på gatan. Sök på street magic så hittar du dem och kan förundras över deras skicklighet. Hur f-n bär de sig åt???

Helgen närmar sig och sedan är det bara 4 dagar till midsommar med vidhängande semester. Jag som trodde för nio år sedan att jag haft min sista semester i livet. Ska bli kul att se om jag minns hur man gör när man har semester...

Sköt om er, kära ordbrukare i Mörbylånga, Öxabäck, Morkarla och Ljungaverk. Vi ses!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards