Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Göran - 16 juli 2020 10:00

Blev det inte mer än så? Såhär på semesterns näst sista dag känns det faktiskt lite tomt. Den gick så fort. FAST jag knappt ens varit utanför hemkommunen. Men ledig har jag ju faktiskt varit och det har nog varit välbehövligt.

Och jag hoppas att detta var både första och sista året som våra liv varit så uppstyrda av den där förb... Covid 19.

På samma gång är jag lite förvånad över hur mycket de flesta ändå har anpassat sig efter direktiven från "storebror".

Jag upplever inte ens den minsta irritation över att hålla avstånd till mina medhanlande på Willys, ICA eller Lidl.

Och vad gälller uteliv, festivaler eller konserter med bra artister så har jag ju egentligen aldrig haft så utsvävande vanor så det är kanske därför jag inte heller grämer mig nämnvärt över att vara utan det.

Jag har t.o.m unnat mig att vara lite nöjd över att slippa välja mellan Lundells konsert vid Skuleberget och Lars Winnerbäcks här i stan samma kväll. Båda är ju förstås inställda.

Delar av idrotten har ju ändå startat upp om än med tomma läktare. Det kändes lite konstigt under de första matcherna med Giffarna men på nåt konstigt vis så har jag vant mig vid det och saknar det nästan inte alls längre. Tycker bara att det är kul att äntligen få se lite live-idrott.

När det gäller hockeyn har man flyttat fram seriepremiären till 1 oktober. Vet inte om man avvaktar för att slippa spela utan publik eller om de har andra skäl.

Så nu återstår lördag och söndag innan jag åter träder i tjänst på "gruvan". Men skillnaden blir inte så stor ändå för ledningens order att alla som kan jobba hemifrån ska göra det i möjligaste mån gäller ännu. Och minus två besök för att göra mina ronder så kan jag ju det. Måste förstås logga in på datorn och registrerar ankomst till jobbet före sju varje morgon samt ha arbetstelefonen på mig, med mig om jag lämnar lägenheten en stund. Men när jag har skött rutinerna handlar ju mitt jobb mest om att vara tillgänglig via dator och telefon och det går ju lika bra hemma.

Fredag är det imorgon och som alltid finns hoppet om den där Eurojackpoten fast jag VET att chansen är mindre än risken att en bautakomet träffar jorden och skickar oss alla in i aftonsvalkan.

Å andra sidan... OM det ändå skulle visa sig sant, det där med "plötsigt händer det" så kan jag ju glömma alla bekymmer kring jobb och pengar för den tid jag har kvar av min jordevandring. Då får jag hitta nåt annnat att beklaga mig över. 

Idag ska jag ugnsgratinera falukorv och servera pulvermos för ovanlighetens skull. Det finns ju bara färskpotatis att köpa i affärerna nu och mina försök att göra mos på den har inte varit så lyckade. Men det duger med pulver också i nödfall. Man kryddar upp det och vispar ner en smörklick så blir det helt ok

Nu tycks sonens kolsvarta kattoxe vilja förmedla något till mig för han var nyss här för tredje gången och trätte lite ilsket från tröskeln innan han sprang mot köket. Misstänker att han ville att jag ska följa efter honom och upptäcka att hans skål med torrfoder är tom. Så det är väl bäst att jag avslutar och går och fyller på kattmat i skålen.

Ha en fin fredag och helg, kära ordbrukare i Nossebro, Hälleforsnäs, Hisings Backa och Tavelsjö. Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards