Alla inlägg den 29 juli 2020

Av Göran - 29 juli 2020 21:20

Så har man bevittnat ännu en superettamatch inför tomma läktare. GIF gick ikväll från "NEEEEJ" via "JAAAA!!!" till... "nja". Matchen började lite svajigt med tveksamma insatser från båda håll. Så tog Jönköping ledningen med 1-0 efter kanske en halvtimme (NEJ) men Pontus Engblom nickade in 1-1 strax efteråt och ordningen var för stunden återställd.

Men J Södra, som motståndarna kallas i folkmun tog ledningen på nytt innan paus och ett lätt stukat Sundsvall gick till pausvila i underläge. Ett underlägg som dock vändes i andra halvlek med en mycket fin frispark från nära håll av Dennis Olsson (som inte gjort mål i GIF-tröjan sedan 2013 om jag minns rätt). Och därefter var det dags för ett av årets nya spelare att få presentera sig i målprotolkollet efter en hörna. Den lyckades Niklas Dahlström, ny från Hudiksvall, peta i mål och nu var det "JAAA!!!" som gällde.

Ända till sista tilläggsminuten då Jönköping kvitterade och knep ena poängen och förvandlade känslan till ett "Nja".

GIF gjorde ingen dålig match men inte direkt jättebra heller även om det absolut fanns glädjeämnen.

Dennis Olssons insatser har under säsongen blivit bättre för varje match och idag var han bäst på plan av de blåklädda. Stod för flera bra inspel mot Engblom och andra mer vana målskyttar samt hade en ribbträff utöver den snygga frisparken till 2-2, otagbar för målvakten. Nyförvärvet Abdul Hudu såg också väldigt lovande ut i sin debut för giffarna.

Dahlström har jag redan nämnt även om hans insats totalt sett var ömsom vin och ömsom vatten. 

Två stycken unga egna produkter spelade också väldigt lugnt och säkert. Teodor Stenshagen och Payah Pichkah skötte sina uppdrag med beröm godkänt.

Och... även om det känns lite surt att tappa segern sådär i slutsekunderna så har man ju fortfarande inte förlorat en enda match i årets superetta. Och det vittnar väl egentigen också om en viss styrka.

På lördag väntar hemmamatch mot serieledande Degerfors så då måste GIF bekänna färg om nollan i förlustkolumnen ska stå sig även efter den matchen. Kvaliteterna finns där, det gäller bara att få ut det bästa ur alla spelare!

För egen del så gjorde jag precis det jag skrev om igår, åkte iväg till frisören på arbetstid. Men berätta inte det för min chef, vem som nu är min chef med någon makt över mig. Så nu är man nyfriserad med maskinkort i nacken och på sidorna medan jag sparade någon centimeter ovanpå huvudet. Konstaterade när jag steg ur frisörstolen att håret på golvet blir ljusare grått  för varje gång.

Men jag klagar inte, många jämnåriga män är säkert avundsjuka på min hårväxt. Frisören själv t.ex har inte ett strå på hela huvudet. Men han kanske rakar sig för att slippa betala någon annan för klippning. Att klippa sig själv är nog inte så lätt. Om det inte gäller att bara kapa slitna toppar på långt hår förstås. Eller maskinsnagga.

Skönt känns det i alla fall att ha fått bort hårmanen som isolerade så mycket värme på soliga dagar.

Nu ska jag rätta mitt travspel på kvällen V86-tävlingar på Solvalla. Man kanske sitter här och är förmögen utan att veta om det...

Oavsett vilket så önskar jag godnatt till mina kära ordbrukare i Trysunda, Rävlanda, Mörsil och Lesjöfors. Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards