Alla inlägg den 20 september 2020

Av Göran - 20 september 2020 22:20

Ser att jag har bloggat företrädesvis på söndagarna den senaste tiden. Så det är väl lika bra att fortsätta på den inslagna linjen. September och söndag = nytt blogginlägg!

September och sölndag är annars inget som ringer positiva klockor i mina öron för den 17/9 1972 var dagen då jag fick beskedeet att min älskade mormor gått ort. Det var också en söndag och en av mtt livs sämre dagar.

Idag är det dock den 20;e och precis som senast jag skrev nåt är har jag vanhelgat vilodagen med arr tvätta, hönga icg mangla lakan och badhanddukar.

Annars har de senaste dagarna ägnats en hel del åt SCA-cupen i ishockey som vid detta laget är en lassiker här på Sveriges midja. Min lokala nyhetskanal, www.st.nu har varit vänliga nog att sända ala Timrås matcher från cupen och jag har fortfarande gott hopp inför kommande säsong. Visserligen blev det stryk mot Björklöven men vinst på straffar mot Mora och sedan en ren utspelning av ärkefienden Modo i sista matchen. 1-0-ledning efter första perioden som bytas till 4-1 eftert den andra och 6-1 som slutresultat igår eftermiddag.

Och jag måste ju säga att verkligen gått framåt när det gäller att producera hockey i det lilla formatett. För kanske 4-5 år sedan valde Sundsvalls tidnings webavdelining att livesända et tmöte mellan Modo och Timrå i Hoting (om jag minns rätt) Den gången hade man EN kamera som försökte skildra ad som hände på isen och jag kan ärligt säga at det inte var tillräckligt på något plan. Igår sände de med Jennifer Engström som huvudkommentator och Pelle Hägglund som expertkommentator och det fanns absolut INGENTING att klaga på.

Hägglund, som är en av Modods allra största supportrar sågade sitt lag jämns med fotknölarna och tokhyllade Timrå IK efter deras storseger mot rivalen från Nolaskog.

Timrå var klasser bättre över hela banan och det faktum att deras spelare kastade sig och täckte skott även vid ställningeb 5-1 och  6-1 visade bara på vilket lahg som var mset sugna på seger.

Snart drar seriespelet igång och jag är rätt säker på att Timrå kommer att vara med däruppe i tppen redan från start.

Björklöven ser ut att ha fått ihop ett riktigt bra lag också så de kanske är "laget att slå" från början åtminstone. Även i Modo finns kvaliteter även om de bytt ut nästan halva laget. Och det är väl kanske just kntinuiteten som gör att jag tror på mtt Timår IK i år också. Jag tror att... om förra säsongen fått spelas klart så hade Björklöven slagit ut Modod som sedan fått möta Timrå och åkt ut där. Därefter trot jag at Timrå gått upp till SHL via nästa kval.

Men nu står det skrivet i stjärnorna vem/vilka som går hela vägen till SHL. Hoppas på Timrå såklart men ser ju okcså att både Björklöven, AIK och Modo kommer att vilja gå samma väg.

Därmed avslutar jag för idag och låter mina kära ordbrukare bestä,,a vilka NI vill ska vinna!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards