Direktlänk till inlägg 11 juli 2021

Sanningens ögonblick

Av Göran - 11 juli 2021 16:46

Den uppmärksamme ordbrukaren upptäcker kanske att det sitter en ny bild här intill nu. Jag kom fram till att det börjar bli dags att vara ärlig och inte försöka låtsas som om jag fortfarande vore 51, som då förra bilden togs. Så jag tog mitt drygt 63-åriga livs första selfie idag och bytte ut den gamla bilden. FAST det både finns mycket mer av mig nu och på det som finns har såklart tyngdlagen börjat ta ut sin rätt.

Men också jag har varit både ung och slank. Bilden nedan är från sjuttiotaket och jag var 16-17 år. Notera träskorna (När slutade jag o andra att gå i träskor? MInns inte ens när jag ägde ett par)  och de utsvängda jeansen som ser ut att ha krympt ordenlligt på längden. Som om jag väntade högvatten...

Eller så hade jag vuxit på längden sedan de köptes. Polotröjan var trivselplagg för mig, idag kan jag inte ha på mig en sån utan att få klaustrofobi. Damen snett bakom mig är Eva, pappas fru och därmed min styvmor.   

Hårfärgen var avsevärt blondare på den tiden men kalufsen ljusnar ju igen nu mer och mer. Men hårväxten är intakt utom på en pytteliten flääck mitt uppe på skulten. Den syns just nu eftersom jag är nyklippt men om bara ett par veckor är den dold av snabbväxande hår.

Så ni som är missbelåtna att jag så sällan lägger ut bilder... Nu fick ni väl så ni teg ett tag!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 juli 2021 07:17

Men så kul Inte bara för att du lagt ut lite foton men för vilka minnen som väcks när man ser dom Polotröja hade man ju och nu står jag inte ut meqd något som sitter åt om halsen och byxorna minns jag också. Träskor var ju det man hade hela tiden. Nu för tiden är det mest lastbilschaufföer so har sådan men dom flesta har ju foffatofflor istället och så har även jag även om dom är hala. Tack för den härliga bilden. Du vinner över mig nästan jämt när vi tävlar så du måste vara väldigt allmänbildad minsann.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Göran

17 juli 2021 07:36

Nja, har väl haft lite tur bara. Både med frågor men även med mina vilda gissningar. Värre med turneringen där du tagit 30 poäng men jag kommer inte över åtta ens?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards