Alla inlägg den 1 augusti 2021

Av Göran - 1 augusti 2021 09:30

Och sommar-OS rullar vidare. Och igår fick vi ju inte bara ett svenskt guld utan även silver i diskus. Kan tänka mig att Rikcy Bruch ler i sin himmel! Daniel Ståhl och Simon Pettersson bärgade de ädlaste medaljerna igår. Och jag lyckades missa att se det. Men ändå inte...

Satt bakom ratten i Madame Citroen då jag miindes att finalen börjat. Så jag slog på radion och så här efteråt sörjer jag inte över att jag inte såg det på TV. Radiosporten är underskattad när det gäller att följa idrottsevenemang. De skapar nästan mer spänning än när man sitter och ser det på TV.

Dessutom tycker jag att Discovery, som har sändningsrätten av OS, är sämre än både SVT och TV4 på att producera bra sändningar. Sönderryckt av reklam blir det också så radion är min vän i dessa tider.

Om OS rullar på så tycks ändå sommaren ha satts lite på paus igår och idag. Ganska mulet och under morgonen strilade ett stilla regn på fönsterblecket här utanför. Vilket gladde mig eftersom det är så torrt ute att man knappast kan hoppas på svamp ännu. Men det kom så lite att jag är rädd att det varken för till eller ifrån.

Jag har lagt en bit karré i min slow-cooker så den får bli söndagsmiddag med potatis och nån sås som jag vispar ihip med stekskyn som grund. Såg igår att jag hade grönpeppar hemma som inte använts på länge så kanske det får bli stuket på såsen.Det passar väldigt bra till fläskkött, tycker jag.

V75 igår började bra med att jag satte en spik och även prickade vinnaren i andra avdelningen dör jag bara streckat två. Men i avdelning tre sprack det som ett byxarsle då min mest betrodda spik svek mig. Resten gick dock in och man kanske borde vara nöjd med sex rätt av sju. Och det kan jag väl medge men när utdelningen på sexorna bara är 26 kronor så ger det ju inte anledning till några glädjeskutt precis. Men... Bättre lycka nästa gång!

Nu ska jag fixa mig lite förmiddagskaffe och sedan gå en liten promenad i skogarna här ovanför. Ha en härlig söndag, kära ordbrukare i Laholm, Näsviken, Ytterlännän och Viggbyholm. Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards