Alla inlägg den 24 augusti 2021

Av Göran - 24 augusti 2021 21:01

Årets bästa måndag följdes av en ganska basic tisdag. Förutom att den sista av skulderna nu är löst, även den. Jag mailade dem igår och bad om betalningsunderlag. Konto, totalsumma och OCR-nummer men de svarade först idag. Så nu är den också borta och jag ser framtiden an med viss tillförsikt, som det heter.

Såg att Bartholomeus har namnsdag idag så om du som läser råkar heta det så gratulerar jag förstås på namnsdagen. Såvitt jag kan dra mig till minnes har jag aldrig träffat någon med det namnet så man kan ju undra hur många som fick fira namnsdag idag i vårt långsmala land.

Inatt vid midnatt tickar lönen in för det arbete jag numera slipper utföra och det unika inträffar att jag redan har betalt alla mina räkningar redan. Det blev lite över på lånet jag tog så jag passade på att rensa inkorgen hos banken och pröjsa hyra, el och parkeringsavgifter m.m Två gånger förra månaden har jag parkerat utanför exets bostad och totalt för 12 kronor. Men räkningen från DET parkeringsbolaget slutade på 40 spänn p.g.a av diverse avgifter. Får nog försöka att undvika dem framgent. Alternativt att lägga in begäran om e-faktura i fortsättningen. Nu är det ju inte så ofta jag besöker henne. Det är mest när sonen ska dit i nåt ärende och det passar bättre för mig att hänga med än att åka hem och vänta på att han ringer och ber om hämtning.

Missförstå mig rätt, vi är "on speaking terms" med varandra men umgås inte annat än när något har med  våra gemensamma barn att göra. Jag tycker att man måste det när man har barn ihop, även om de är vuxna.

Det som var för länge sen har varit och kan inte ändras. Men har man levat ihop i många år och satt barn till världen måste man försöka respektera varandra åtminstone. 

Har tvättat idag men utan att blogga under tiden vilket jag ofta gjort annars under min karriär som skribent här. Lagade fiskgratäng till middag och den gick åt. Kalopsen jag tänkte koka får väl bli imorgon istället. 

Sen har jag varit på Jysk och köpt mig ett nytt sängtäcke för väldigt lite pengar. Mitt gamla duntäcke har blivit söndertvättat och läcker dun så fort man rör vid det. Så där är det soptippen nästa.

Den resan kanske jag gör imorgon när jag har gått igenom kartongen där jag förvarar gamla gardiner och andra tygstycken. Ska bara behålla det jag vet att jag kan tänka mig att hänga upp. Resten får gå till någon loppis eller till återvinning på Kretsloppsparken som soptippen här heter nuförtiden.

Ser också att min ganska nya visningsbild får det att se ut som om jag har en "Stig-Helmer-lock" som sticker upp från mitt huvud. Det har jag dock inte utan det ni ser ovanför mitt fula plyte är min morgonrock som hänger från en krok utanpå garderoben. Får väl ta en ny selfie nån dag när jag är så dum att jag tror att jag ser bra ut.

Därmed önskar jag god natt till hög och låg i slott eller koja i vårt avlånga land. Sköt om er, kära ordbrukare, i Hälsingtuna, Flyinge, Molkkom och Hunnebostrand. 

Vi ses! När andan faller på...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards