Alla inlägg den 17 januari 2022

Av Göran - 17 januari 2022 11:59

Så var då helgen över då. Efter dryga två veckors svår hockeyabstinens fick jag så äntligen se mitt favoritlag i rutan igen i lördags. Mot Brynäs på bortaplan. Brynäs som vi vunnit båda de föregående mötena med plus ytterligar två träningsmatcher på försäsongen. Mot dem ska väl inte Timrå behöva förlora tänkt jag och boade ner mig i sköna soffan full av förhoppningar. Men fick ju ganska snabbt inse att vi skulle få stryk av närmaste grannen.

Hängde läpp gjorde jag kanske en liten stund men gaskade upp mig och började se fram emot dubbelmötet med Rögle i Ängelholm istället. Men tji får jag för nu är den där förb... Coronan framme och ställer in matcher igen.

Det var ju därför det blev så¨långt upppehåll innan Brynäsmatchen.

Vet inte om det är de (Rögle) eller vi som har smittan i laget men det spelar ju ingen roll egentligen. Lika less är man på det där jävla vieushelvetet.

Själv är jag ju trippelvaccinerad sen en dryg månad och får jag rekommendationen att ta en fjärde spruta så kavlar jag gärna upp skjortärmen en gång till. Eller så många gånger som behövs.

Mitt digitala Covid-pass har jag för länge sen tankat hem till min aj-fån men imorse såg jag att det bara intygade två sprutor. Så jag satte mig här och gick in på vårdguiden. Där kunde jag enkelt tanka hem ett nytt bevis så nu kan jag visa upp det snabbt och lätt när någon ber mig om det.

Jag brukar ibland skämta om att det var för att lättare stå ut med vintern som vår herre gav oss ishockeyn. Men i år får jag kanske säga att det var för att bättre orka med saknaden av inställda matcher som Han gav oss Farmen.

Igår rörde man om i grytan ordentligt genom att förklara upplägget som är ändrat sen tidigare år. Ingen har ju velat komma till Torpet eftersom de har lägre levnasstandard där och det krävs vinst i nån tävling för att ta sig tillbaka in på stora Farmen.

Men i år kan ingen vinna den halva miljonen som de tävlar om utan att ha varit nån eller några svängar på Torpet eftersom det är där man kan föörtjäna amuletter.

Och som om inte det räckte så skickade man in fyra nya deltagare som säkert kommer att förändra grupperingar och maktstrukturer rätt ordentligt. En av de yngre tjejerna bröt ihop totalt när hon fattade att de regler hon gått och laddat för inte gällde längre. Hon var så besviken så hon grät och allvarligt övervägde att hoppa av och åka hem. Närmaste dagarnas avsnitt lär väl visa hur det går med den saken. Själv fattar jag inte varför man anmäler sig till den sortens tävling om man inte är beredd på att precis allt kan förändras längs resans gång. Klarar man inte av att lägga om sin taktik till det nya som gäller så har jag rätt svårt att tycka synd om dem.

Den långe gotlänningen som självmant anmälde sig som kämpe hade ju tur med tävlingen de hade. Att hänga i händerna från en stege. Han är ju skadad i benet efter att ha huggit sig själv när han skulle klyva ved men benet använde han ju inte där så han var nog ganska nöjd. Kaxpellen,, Alex, däremot var nog nästan lika besviken som tjejen som bröt ihop. Och jag vet att det inte är snällt men jag kan inte låta bli att känna lite skadeglädje varje gång de där uppblåsta egona spricker som ett byxarsle inför kameran. Några är ju sååå självsäkra att det för dem inte finns minsta risk att de kan förlora.

Fattade aldrig riktigt vem som ska utse nästa storbonde men om det är Alex så gissar jag att han väljer den enda som är kaxigare än han själv - den manliga halvan av storbindeskapet från första veckan. För om han inte blir kvar som storbonde tror jag att han löper stor risk att bli förstekämpe på söndag.

Nåja, vi får se. Vi som tittar troget vet mer på söndag kväll. Eller redan efter vi sett dagens Farmen.

Ska försöka hålla mig från att titta innan kvällen. Via C-more kan jag ju streama det flera timmar innan det sänds och slipper då dessutom reklamen. 

Annars... så tvättar jag idag. Det börjar nästan bli tradition att jag gör det på måndagar. De flesta av grannarma har ju dagtidsjobb så så både nu och då jag jobbade skift brukade jag undvika att boka på helgerna. Och det börjar bli dags att gå ner och hänga upp den sist tvättade laddningen samt  hämta upp mina skjortor och underkläder som bör vara torra vid det här laget.

Ha en härlig måndag, kära ordbrukare i Teckomatorp, Grisslehamn, Nykroppa och Gryttjom. Om det nu finns härliga måndagar i januari....

Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards