Alla inlägg under april 2010

Av Göran - 8 april 2010 12:10

"Nu jävlar! Nu är det krig!" Så säger Janne "Loffe" Karlsson i Göta Kanal när han just "parkerat" båten på taket på en liten Fiat.

Samma tanke föddes hos mig nyss då jag läste mailet med veckobrevet från "Du & Jobbet", tidningen för skyddsombud. Där står att "Stress på jobbet gör dig fet".

Jamen, det är ju helt förbannat underbart! Det ÄR inte mitt fel att jag väger för mycket, det är min arbetsgivare som rår för det!!! Var det inte det jag trodde?

Så nu laddar jag för strid! Nu ska det skrivas arbetsskaderapport till Försäkringskassan och sen aktivera fackets försäkringshandläggare. För nu ska här krävas skadestånd. För både fysiskt och psykiskt lidande!

Tänk om man vore amerikan och lagarna vore likadana. Då hade jag bara behövt hitta en monsteradvokat som kunde knyta ihop säcken och sedan kvittera ut miljonskadeståndet, Och skratta hela vägen till banken!

Men.... så lätt går det ju förstås inte, de lär väl hävda att jag rår för det själv. Och har förstås resurserna att skaffa betydligt skickligare jurister än jag så det är väl bara att glömma. Men visst är det en skön tanke att egentligen är det nån annans fel...?


Av Göran - 2 april 2010 11:15

Jaha, så var vi inne i april då! Första vårmånaden. Åtminstone på mina breddgrader. Längesen jag skrev nåt!

Tidsbrist kan jag ju inte skylla på iaf för är det nåt jag har så är det tid! Däremot har jag haft en del privata bekymmer som jag inte har lust att vädra på detta forum. Inte just nu, i alla fall!

Surfar gör jag f.n på en lånad, bärbar minidator eftersom jag haft så svårt att ta mig upp på övervåningen där den stationära står. Lånad den också eftersom min egen är hos datagurun sen snart 2 månader.

Igår var jag på återbesök hos ortopeden och träffade min ständigt leende australiske doktor som är fantastiskt trevlig. Fick dessutom hälsa som hastigast på min vänstra fot när gamla gipset tagits av. Den såg lite mysko ut, hade flera olika färger och jag undrade oroligt om den höll på att ruttna men sköterskan lugnade mig att det var helt normalt och så fort jag blir gipsfri så kommer huden att hämta sig igen.

Nåväl, stygnen är borta på båda sidor och jag har nytt gips och fick dessutom nån sorts missbildad Foppa-toffel. En sula alltså för nu får jag belasta benet llite smått. Så med start idag ska jag hoppa runt lite mer med kryckorna så jag tränar upp musklerna i benet igen.

Tänkte testa om jag kan köra bil med sulan, utan den gick det inte - det har jag försökt. Men jsg fick veta att om det händer nåt så räknas jag som vållande om jag har kört med gipsat ben. Okej med gamla tiders betongliknande gips men med dagens X-lite som knappt väger nåt alls borde det funka tycker jag. Men vi får se!

Titta, nu har jag redan skrivit massor FAST jag egentligen inte hade nåt att säga! Jag kanske borde blivit politiker i alla fall....

Glad jävla påsk på er, ärade ordbrukare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards