Alla inlägg under juni 2018

Av Göran - 30 juni 2018 22:21

Jag hoppas att ingen har uppfattat mig som någon som tror sig vara expert. För det är jag inte! Inte på trav och inte på fotboll. Tidigare idag höjde jag ett varningens finger för både Argentina och Portugal - efter dagens matcher är båda utslagna ur VM. Frankrike slog ut Argentina medan Uruguay förpassade Portugal ur turneringen.

Så... då vet vi att varken Portugal eller Argentina blir världsmästare i år!

Abstinensen är stillad nu efter två riktigt trevliga matcher ur åskådarperspektivet. Frankrikes match mot Argentina var rena rama dramat man turades om att leda matchen men när visslan ljöd var det Franskirke som vunnit med 4-3.

Imorgon är det först värdlandet Ryssland som ska försöka slå ut Spanien och kvällsmatchen går mellan Danmark och Kroatien. Jag troooor att Spanien klarar av ryssarna trots att de har hemmaplan och jag hoppas att Danmark slår Kroatien (även om jag innerst inne tror att Kroatien vinner).

Sverige går in i hetluften igen på tisdag då matchen mot Schweiz avgörs. Vinner vi den möter vi antingen Colombia eller England. Colombia vet jag inte så myckett om men England har ett bra lag som har imponerat på mig hitintills.

Dock har di svenske, genom historien, vunniit många viktiga matcher mot de där te-drickarna.

Samma dag fyller min minsting 22 år. Men han verkar inte vara så sugen på att fira. Kanske beställer vi pizza om han vill eller något annat. Nästan inget annat är ju som förr så det kanske inte är så konstigt att inte heller barnens födelsedagar är det heller då...

Köpa presenter har jag slutat med. De blir ju bara missnöjda i alla fall. Då är det bättre att de får en slant att själva välja present för. 

Samma blir det för min förstfödda som blir 31 en dryg vecka senare. Hon kommer upp från Stockholm nästa helg och presenterar pojkvännen sen ett halvår eller så. De två, jag och hennes mor ska ut och äta på fredag kväll och försöka lära känna mågämnet.

Jag lagade en av mitt livs bästa köttfärssåser idag. Även sonen berömde den. Enda skillnaden mot hur jag brukar göra var att jag hade hällt upp ett glas rött innan jag började. Ur det hade jag druckit två klunkar när jag slog resten i såsen. Alldeles utomordentligt smaskens blev det!

Imorgon blir det matjessill med nypotatis, gräddfil och gräslök samt tunnbröd med smör och lagrad ost. Jag hittade en Grevé på Ica Maxi som var lagrad i 8 månader och den kommer att sitta som en fläskläpp på tunnbrödmackan till sill, kokta ägg och färsk potatis. En kall öl samt en snaps eller två av OP Andersson blir det också. Därefter sätter jag lås på barskåpet ett tag framöver. Vi ska äntlikgen komma igång med träningen igen nu, jag och sonen och då finns inget utrymme för varken snapsar, whisky eller cognac till kaffet. Nej, det är dags för levern att få vila lite och göra det levern hos en halvfet gammal gubbe SKA göra - nämligen att bränna fett.

Måndag morgon skärper jag till mig igen. För vilken gång i ordningen har jag ingen som helst aning om. Men vad spelar det för roll? Det gamla, det som varit har ju farit. Det är borta och glömt - bara framtiden räknas.

Jag HAR ju skärpt till mig förr, mååååånga gånger! Men dessvärre, förr eller senare, hemfallit åt gamla vanor. Men det spelar ju inte heller någon roll (Glöm det som varit för det har farit, sa jag ju själv alldeles nyss)

Det är aldrig för sent att ändra sig och börja ett bättre liv sägs det ju. Därför väntar jag till måndag morgon och fortsätter njuta av whiskyn i glaset av märket Speyburn.

Däremot finns det ju en annan fråga som också är rimlig att ställa...

Vad är bäst - att ha så kul man kan så länge kroppen hänger med eller att inte unna sig några njutningar och leva tills man blir nittio? Sug på den en stund, kära ordbrukare i Åmotfors, Harsprånget, Kusböle och Malmköping.

Men...bara så ni vet och för att återknyta till rubriken...; Jag är INTE nån expert! Inte på nånting!!!

Av Göran - 30 juni 2018 09:21

Abstinensen blev påtaglig igår när det ar vilodag i fotbolls-VM. SVT och TV4 har ju skämt bort oss med flera matcher varje dag under en dryg vecka, annars. Och idag börjas det igen. Nu går vi in i slutspelet där agnarna ska skiljas från vetet. Sveriges match får vi vänta på till 3/7 men Uruguay-Porrtugal är inte fy skam, det heller.

Tyskland är ju borta ur turneringen nu så då går mit säkraste(?) tips till Brasilien med Spanien och Belgien som hetaste utmanare. Jag skulle dock vilja höja ett varningens finger för just Portugal som har något som de andra lagen inte har. Nämligen Christiano Ronaldo som tycks växa en bit för varje match han spelar.England är också bättre än på många, många år. Plus att ARgentina också alltid är ett hot.

Sverige då? Vad ska vi tro? 

Tja, tar vi oss förbi Schweiz och går till kvartsfinal så kan väl nästan vad som helst hända. Sebastian Larsson är avstängd i den matchen men våra motståndare har två ordinarie försvarare på läktaren efter att de dragait på sig för många gula kort. Dessvärre minns jag inte vilka vi kan få möta om det går vägen men det tar vi då, om det blir aktuellt.

Jag har ju slutat att lägga ut mina travspel och idag lyckades jag inte ens komponera en rad själv utan jag lät Harry Boy tippa åt mig. Det har han gjort bra ett par gånger förr så hoppet lever i några timmar till.

Ganska soligt och fint utanför fönstret här men ingen värme att tala om. Funderar på att ta en tur till traktens shopping-Mecka i Birsta och skaffa mig lite nya kläder. Ett par byxor och några kortärmade skjortor.

Kanske passar på att besöka stora Coop också och köpa varsin fin köttbit till sonens och min middag. Deras delidisk är en av de bästa i hela kommunen. Bättre än självaste ICA Maxi, t.o.m

Därmed önskas de kära ordbrukarna i världens alla hörn en fortsatt fin lördag och helg. Vi ses igen! Nån gång...

Av Göran - 27 juni 2018 19:50

Tvärtemot mina tips och beräkningar går vårt svenska fotbollslandslag och slår tillbaka Mexico med hela 3-0! Vem hade trott det i förväg? Och vem hade trott att mexikanerna på läktaren skulle hoppa, dansa och jubla i slutminuterna FAST deras lag fick storstryk på planen.

Detta berodde förstås på det andra miraklet som skedde samtidigt. När redan utslagna Sydkorea ger vårdlsmästarna Tyskland en biljett hem från VM. Koreanerna hade inget alls att spela för men vann matchen mot de regerande mästarna från 2014 i Brasilien med två mål mot noll. Detta innebar att Mexico knep andraplatsen i gruppen medan tyskarnas VM tog slut idag. Sverige vinner gruppem och under kvällen avgörs det om vi ska möta Schweiz, Serbien eller Brasilien i åttondelsfinalen. Vinnaren i den gruppen möter Mexico som blev tvåa i vår grupp. I mina vildaste fantasier hade jag ett litet hopp om andraplatsen för Sverige och därmed åttondelsfinal (och troligen hemresa därefter) mot Brasilien som jag tror vinner sin grupp. 

Det hoppas jag att de också gör för vem som helst av de andra två är på papperet en enklare motståndare än just Brasilien. Från och med nu handlar ju varje match om att vinna eller försvinna. Nästa gång vi förlorar är VM slut för oss. Sommarvädret består också för andra dagen i rad. Lite som för 24  år sedan då det var VM i USA och kanonsommar här hemma. Jag bodde i villa på den tiden och minns att jag klippte gräset söndagen efter midsommar och sedan inget mer på hela det året. Det var så torrt att det slutade växa.

Det året gick det väldigt bra för oss i fotbolls-VM. Det blev bronsmedaljer till Sverige därborta. Så på nätterna såg jag på fotbolll så mycket jag orkade och på dagarna åkte jag med barnen och badade. Jag var ju dessutom ledig hela den sommaren tack vare semester och föräldraledghet. Lilla dottern har ju dessvärre hunnit bli 24 år nu så någon föräldraledighet får man inte mer. Och knappast semester i vanlig bemärkelse heller...

Men vad gör det när jag är ledig hela denna vecka och nästa också fram till söndag. I juli blir det sedan 3 ledigheter om sex dagar så nog ska jag väl hinna njuta lite av sommaren ändå.

Nu är det dags att bänka sig för att se vilka vi möter i nästa match. Håller tummen för att det blir Serbien som jag tror är lättare att slå än Schweiz. Bara vi slipper Brasilien, så...

Av Göran - 26 juni 2018 22:13

Allsång på Skansen i all ära men det missade jag helt avsiktligt och med lätt hjärta. Istället såg jag Island kämpa mot Kroatien och då och då zappade jag över till Argentina-Nigeria. Islänningarna visade samma kämpatakter som tog dem så långt i EM härom året men räckte inte riktigt till mot Kroatien.

En poäng och hemresa direkt efterf gruppspelet blev det för Islänningarna i deras första världsmästerskap. Men jag måste ändå säga att jag beundrar våra grannar i nordväst.

Tänk att detta lilla land med bara c:a 300 000 invånare (En tredjedel av Stockholms befolkning, alltså. I HELA LANDET!) tagit sig först till Europamästerkapet där man krigade ner flera meriterade motståndare. Sedan även till VM där världens 24 bästa landslag gör upp om guldet. Det är inget mindre än en bragd och jag hoppas vi får se mer av dem under kommande EM och VM.

Toppnumret denna vecka är väl annars våra egna blågula gossars möte med Mexiko imorgon. Då ska vi hålla alla tummar som finns för att Granqvist, Ekdahl, Forsberg och Lustig m.fl ska göra sitt livs match ochj sätta de där tacoätarna på plats. Jodå, jag inser att chansen inte är stor - Mexico har ett, på papperet, mycket mer meriterat lag än vårt. Men större under har ju skett så jag slutar inte hoppas förrän möjligen då slutsignalen ljuder.

Jag får laga något riktigt svenskt till middag, typ köttbullar med gräddsås och lingon (Tacos tar vi en annan dag!). Allt för att ingjuta mod i sonen och mig och kanske via telepati till svenska landslaget därborta i Ryssland.

Däremot kan jag nog inte klä mig i gult och blått. Blå byxor och skjortor liksom strumpor och underkläder har jag gott om men jag tror inte att jag äger ett enda gult klädesplagg. I tonåren på sjuttiotalet minns jag att jag ägde ett par knallgula jeans och flera gula T-shirts. Men dessa är ju både utslitna och urvuxna för länge sen och därmed också bortkastade. Så jag får i så fall åka iväg och inhandla något nytt.

Idag kom sommaren tillbaka till Sverigbes midja. Det kryllade av människor på badstranden här nedanför då jag körde förbi där vid tvåtiden på eftermiddagen. Själv har jag inte badat utomhus på två eller tre år. Ifjol var det aldrig badväder då jag var ledig och samma sak var det sommaren innan om jag minns rätt.

Det börjar också b li länge sedan jag badade inomhus eftersom det är 1½ år sedan mitt badkar havererade och byttes mot duschdraperi och en gummilist på golvet som håller vattnet nära avloppsbrunnen. 

Det funkar ju, det också, men nog känner jag ibland att det vore mysigt att få krypa ner i ett varmt bad.

Man får inte allt här i livet men nu ska jag i alla fall glädja dem av de trogna ordbrukarna som läst ända hit med att avsluta. På radion i eftermiddags hörde jag en sportreporter säga att; "Det bästa med den här matchen (Danmark-Frankrike) är att den är slut nu. Det kanse också är det bästa med dagens inlägg från mig. Nattinatti!


Av Göran - 24 juni 2018 14:17

Jag hade  lite av "one-of-those-days" på jobbet inatt. Ni vet, de där dagarna (nätterna?9 då det som kan gå åt helvete också gör det. Nåja, det mesta i alla fall...

Det började dock ganska bra. Då jag steg ut från omklädningsrummet, skrudad i arbetskostymen, står det en övergiven Clubcar utanför (för den som eventuellt inte vet så är det en sån där liten elbil som används bl.a på golfbanor) Det finns ett antal sådana på min arbetsplats och jag kunde genast konstatera att just denna var "vår" bil. D.v.s min avdelnings. Någon odygdig kollega på skiftlaget före hade tjuvlånat den ner till duschen för att tjäna lite tid och spara sina fötter en aning. Strängeligen förbjudet, givetvis! Men i sanningens namn ska erkännas att också jag emellanåt sänker mig till den sortens grova övertramp.

Och de bilar som tillhör avdelningen ska såklart återbördas snarast möjligt och det tog jag på mitt ansvar. Slapp alltså traska till fots kilometern till stämpeluret och kom dessutom fram lite tidigare. 

Efter en koll av schemat där jag stod som en av två truckförare passade jag på att välja truck först för att få den jag trivs bäst i. Tankade den och kollade oljor och vatten m.m samt kvitterade fordonskontrollen i datorn.

Besvikelsen över att missa Sverige-Tyskland i VM mattades lite eftersom jag vet att radion i just den trucken funkar klockrent överallt i fabriken.

MEN... 

Så kom ju arbetskamraterna och chefen till jobbet också och på infomöttet vi alltid har i början av skiftet fick jag veta att just den truck jag valt skulle lånas ut till en annan avdelning vars egen var trasig och reservdelar saknades på förrådet. Därmed dömdes jag till att köra sidolastaren istället. Den gör förstås samma jobb som truckarna men är inte alls lika smidig att jobba med. Plus att det just nu är det enda fordon på avdlningen som HELT saknar radio.

Där rök alltså min chans att följa matchen via radiospoprten. För såklart hade jag inte heller några hörlurar med mig till min "aj-fån". Annars hade jag ju kunnat lyssna där.

Någon timme in på skiftet stötte jag ihop med arbetskompisen Lennart ute i fabriken. Han visste att jag var utan radio och hojtade till mig att...; "Vi leder med 1-0!"

Nöjd ovh glad för stunden parkerade jag tillfälligtvis utanför ett av personalrummen för att få lite vatten och även göra mig av med lite vätska. Där inne stod radion på och just under den korta stund jag var där så kvitterade tyskarna. En dryg halvtimme senare var det dags för riktig paus och jag hann bara innanför dörren till vårt fikarum så hojtade reportern att Tyskland tagit ledningen i slutsekunderna av förlängningen. Surt! Jävligt surt!

Butter och besviken plockade jag fram min plastlåda med rostbiff och potatissallad och förbannade mitt öde. För som om inte dessa motgångar vore nog så var jag även tilldelad som parhäst den person jag sist skulle plocka om jag fick välja vem jag jobbar i par med. Han har fått för sig att han ska bara göra det absolut nödvändigaste och låter gärna sin arbetskollega jobba mer. Jag säger inget om sånt om det sker nån gång ibland. Men när någon sätter det i ssystem och gör det för jämnan blir jag irriterad. Så första gången som jag märkte att han räknade med att jag skulle dra ett tyngre lass än han gav jag honom en fin liten vink om att jag hade sidolastaren och han den enda truck vi hade så vore det mer rättvist att han tog hand om de uppgifter som bara kan lösas med gaffeltrucken. Jag var dessutom i den ände av fabriken där det är längst sträcka att färdas till och från. Efter det skötte han sig faktiskt ganska bra, för en gångs skull.

Jag är inte småaktig eller nogräknad. Jag ser mig själv som ganska tolerant och vill försöka dra mitt strå till den gemensamma stacken. Anpassar mig gärna efter arbetskamraternas egenheter och deras önskemål. Men ändå finns det två personer på skiftlaget som jag helst inte jobbar tillsammans med. Båda har just det där draget att de gärna slipper undan på arbetkamratens bekostnad. För att själv kunna gå in och vila lite fortare och för att minimera sitt eget besvär. Och jag är inte ensam! Ungefär hälften av gänget tycker likadant. Sen finns det ett par stycken som de här herrarna tycks respektera på ett annat vis. Men tyvärr finns det även några som viker ner sig och knyter näven i fickan istället för att sätta ner foten.

Vi är drygt 20 personer och det vore kanske konstigare om alla kom bra överens med alla. Så jag resonerar som så att de dagar då jag "drabbas" av någon av dessa får jag väl försöka vara lite bestämd så att de lär sig att jag inte låter mig behandlas hur som helst.

Nåja, nu är det över och det slutade ju helt ok. D.v.s jag begick samma övertramp som personen på skiftlaget före och tjuvlånade en golfbil till duschrummet på morgonkulan då jag flexade ut en halvtimme innan skiftbytet.

Vilket i sin tur gladde Bosse, mångårig arbetskamrat som numera jobbar på annat skiftlag. För det betydde att han slapp gå upp till stämpeluret med sina slitna knän. Kul att kunna glädja honom!

Så nu skiter jag totalt i både gaffeltruckar, golfbilar, sidolastare och vrånga arbetskolleger i två veckor för nu är det 14-dagarsledigt igen! Min komprimerade semester.

Det blir förstås en del fotboll men jag ska försöka göra lite nytta också. Men just denna dag får allt gå mest i lättjans tecken. Ska hacka ihop en krispig grönsallad att äta till kassler och potatissallad men mer matlagning än så blir dte inte idag. Framåt kvällen ska jag unna mig en whisky i varje ben. Box Dàlvve blir det. Ganska rökig och suveräänt god med några droppar vatten i.

Så   skål på er, kära ordbrukare, när det blir så dags!


Av Göran - 22 juni 2018 09:19

Glad midsommar på er, kära ordbrukare i världens alla vrår! Hoppas att ni tillbringar den på ett trevligare ställe än jag ska göra. För jag ska jobba natt i en varm, dammig, skitig fabrik där nästan inget fungerar som det ska utan det mesta måste lösas med ett nödrop.

Trösten i eländet heter storhelgstillägg och höjer våra inkomster med nästan 100 % de 24 timmar som vi är i tjänst. Och en annan sak som hjälper oss att stå ut med vår usla lott är ju vetskapen att då vi stämplar ut från sista natten, på söndag morgon, stundar två härliga friveckor. En halv semester, alltså, för vanligt folk.

Så... nu väntar vi bara på sommaren. Sommarvädret, alltså.

Vi fick ju uppleva en alldeles underbar månad i maj då det varmare än någon annan maj som jag minns. Juni har hittills gett oss en hel del sol men ingen riktig sommarvärme. Därför hoppas jag den kommer på söndag eller måndag. Gråvädret som råder här idag är helt ok om man ska jobba för det blir ju lite svalare i fabriken men det är ju tråkigt för alla lediga midsommarfirare.

Skrällarnas fotbolls-VM fortsätter i Ryssland och igår kväll ficck världen bevittna ännu en Davids seger mot Goliath. Kroatien (David) besegrade Goliath (Argentina) med inte mindre än 3-0. Och det trots att Argentina har vad många anser vara världens bästa fotbollspelare just nu, Lionel Messi.

Personligen anser jag dock att både Christiano Ronaldo (Portugal), Neymar (Brasilien) är bättre liksom vår egen Zlatan. Messi är osynlikg långa stunder och tar inte ett enda löpsteg i onödan. Han bidrar bara till lagtes framgång när han får bollen nära motståndarmålet medan de tre andra jag nämnde faktiskt deltar och jobbar över hela banan.

Medan Messi glimtar till för några sekunder då och då. Lite som hans idol och förebild som satt på läktaren och led igår. Kamerorna zoomade in honom flera gånger. Diega Armando Maradona, Argentinas store hjält från 80-talet.

Han slet ihte heller ihjäl sig för laget på sin tid, om jag mins rätt. Ändå anses han som en av de bästa i världen genom alla tider. I klass med Pelé, Cruyff och Beckenbauer för att nämna några.

Dagen innan jobb hoppas jag ska innehålla en hel del sömn. Jag brukar ta det så lugnt jag kan på förmiddagen, sedan äte lite lunch och därefter krypa i säng. Och jag har på senaste åren blivit ganska duktig på att sova de där timmarna som gör det lättare att orka med nattskiftet.

Därmed önskar jag den lilla men nnaggande goda läsekretsen en trevlig midsommar. Ta er en klar till sillen men kör gärna regeln om "varannan vatten" så mår ni bättre imorgon än Lindeman...



När hörde du DEN senast? 

Vi ses! Förrr eller senare...

Av Göran - 18 juni 2018 22:37

Så har Sverige trätt in i hetluften också i detta fotbolls-VM. Och vilket inträde sen! I tio eller femton minuter var det Sydkoreas match men sedan tycker jag att vi tog över. Och segern var rättvis.

Nu brukar jag ju iofs säga att alla segrar/förluster är rättvisa eftersom laget som gör flest mål alltid vinner. Sett till spel- och chansfördlening blev definitivt rättvisa skipad även om koreanerna krigade tappert.

Jag gillar också att fotbollen förnyar sig med den nya teknikens hjälp. Precis som i hockey har man idag ett situationsrum med en domarkommiktté som slår larm om domaren på planen missar något. Just det hände ju också i Sveriges match. Domaren bedömde först att det inte var straff när en svensk revs ner i straffområdet. Därför hann spelet flyttas till den svenska planhalvan innan domaren blåste och gjorde tecken att en situation skulle videogranskas.

Rätt snart kom han ut och då pekade han på straffpunkten, vilket enligt mig var helt korrekt.

Andreas Grankvist, den svenske lagkaptenen, satte sedan straffsparken hur snyggt som helst vid högra stolproten från hans sida sett.

Därefter har Belgien besegrat Panama med 3-0 och England lyckades slå in 2-1 mot Tunisien i slutet av den matchen.

Nu ligger pressen i Sveriges grupp på tyskarna som förlorade mot Mexiko igår. Den matchen missar jag efterfsom jag jobbar natt både på midsommaraftonen och midsommardagen. Därefter ser jag dock så mycket jag själv orkar och vill eftersom det stundar 14 dagars ledighet då jag går av sista natten på söndag morgon. 8;e juli börjar jag sedan att jobba igen och då tror jag VM är över.

Då har vi också facit hur det gick både för Sverige och alla andra nationer. Klarar vi att komma tvåa i grppen talar mycket för att det blir Brasilien i åttondelsfinalen. En svår match, såklart, men det finns inga enkla matcher i VM.

Jag lagade festmat till middag för mig och sonen idag. Ankbröst som legat ett tag i frysen sen de inköptes till extrapris på Lidl i början av maj. Du som eventuellt inte har testat det rekommenderas varmt att pröva. Det är riktigt, riktigt gott. Smakat mer som rött kött än fågel och särskilt fettsidan blir läcker om man ser till att knapersteka den ordentligt. Gärna lite rosa i mitten, då blir det perfekt!

Imorgon blir det troligtvis något betydligt enklare. S.k bodomelett med skinka, korv, purjo och stekt potatis i. Själv byter jag dock ut potatisen mot broccoli som funkar preis lika bra. Spetsar till det med lite riven ost gör jag dock gärna både på min och sonens halva.

Yngsta dotra har idag aviserat att hon tänker flytta ihop med pojkvännen. Så när jag blir ledig igen kanske det är bara jag och yngstingen som bor här. Men det är ju definitivt dags. Hon fyller 25 i höst och har haft samma kille i över ett år så det börjar väl bli dags att göra slag i saken.

I så fall är det bara en kvar sedan som ska knuffas ur boet med försiktiga små puffar. Känner litegrann att när man själv fyllt sextio börjar det bli dags att få leva lite som man vill utan hänsyn till barnen. Självklart får de gärna hälsa på och jag kan gärna hälsa på dem också. Men det är liksom dags att jag får leva mit eget liv litegrand medan jag fortfarande orkar. Kunna "gå på lokal" och ta en öl om jag får lust eller skita i att laga middag om jag inte vill.

Kanske finns det ett litet ljus där i slutet av tunneln trots allt!

Eller så är det bara strålkastarna från tåget som snart kör över mig...

Av Göran - 17 juni 2018 08:32

Under det senaste året har jag, av någon outgrundlig anledning, då och då lagt ut mina travtips här på bloggen. Som om jag vore nån sorts jävla travexpert. Vilket jag absolut INTE är.

Tvärtom är jag ju amatör på området och har väl egentligen aldrig påstått annat heller. 

På alla dessa tillfällen har jag bara fått in en enda vinst och då gav dte inte ens pengarna tillbaka. Därför lägger jag ner de där dumheterna från och med nu.

Spela V75 kommer jag säkert inte att sluta med men varför lägga ut raderna till allmän beskådan när man är en så usel tippare? Nu vet jag ju inte om någon använt sig av mina tips men risken finns ju att jag förorsakar mina kära ordbrukare ekonomiska förluster. Därför låter jag den epoken gå i graven från och med nu.

Fotbolls-VM rullar vidare och igår såg jag Danmark vinna mot Peru efter en inte alltför välspelad match. Inte var det då i närheten av Spanien-Portugal i förrgår i alla fall. Imorgon går Sverige in i turneringen med match mot Sydkorea och ikväll ska Brasilien visa upp sig för första gången i detta mästerskap och det ser jag fram emot. De möter Schweiz ikväll och den matchem missar jag inte gärna.

Innan dess ska jag laga söndagsmiddag av de två ankbröst som legat i min frys sen en dryg månad tillbaka. Ska leta recept på nätet för att hitta några spännande tillbehör men det lutar åt stekt potatis till sonen och ugnsrostade grönsaker till mig. Rödvinssås kanske passar till också.

Det är lite gråmulet utanför mina fönster idag och bara 12-13 grader. Kanske, kanske får vi ett välbehövligt regn. Det skulle naturen må ytterst bra av.

Därmed önskar jag mina trogna ordbrukare en fin söndag i Parteboda, Kunsängen, Angered och Bjästa.



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards