Alla inlägg under juni 2010

Av Göran - 18 juni 2010 19:48

... Och tiden den går och inget blir skrivet! Vet inte riktigt varför men jag har liksom tappat skrivlusten så det blir typ ett eller ett fåtal inlägg i månaden.

Men den lusten kommer tillbaka. Det vet jag för det har den alltid gjort genom livet. Det ständigt föränderliga livet där inte mycket är säkert utom att nån dag så tar det slut. Men så gott som säkert är i alla fall det där om att skrivlusten kommer och går så förr eller senare kommer det nog en period när jag spyr ur mig mer eller mindre intressanta blogginlägg i en rasande fart.

Men just nu är jag inne i en period där jag liksom inte orkar. Tänker att... "Vad ska det tjäna till? Det är väl ingen som är intresserad av mina tankar!"

Jag tycks ha tappat bort den där tanken att jag SKITER I om nån läser eller inte. Det är inte därför jag skriver utan för min egen skull! Så vill nån läsa så... fine by me! Men absolut lika "fine" om ingen jävel ser mina rader.

Har pratat med några vänner på jobbet och deras expertutlåtande pekar mot utbrändhet light. Jag har alltså inte ritkigt "gått in i väggen" men kanske snavat på tröskeln och bildligt talat trasslat in mig i mina egna skosnören. Så jag måste fixa till de där snörena så jag inte snubblar igen och då hamnar i väggen.

Kanske semester i fyra veckor kan råda bot på det där. Inte långt kvar nu, bara måndag till torsdag nästa vecka. SEN är det semester!

Men antagligen håller det redan på att vända. Se bara så många ord jag lyckats få ihop fast jag absolut inte hade ett dugg att skriva om.

Nygamle arbetskamraten Danne var just här med släpvagnen som han och jag delar hyran på över helgen och imorgon ska jag frakta skräp till tippen och sen köra flyttlass åt två håll. Det ska bli roligt! Säger vi....

Kanske träffar jag den pillimariske man med gigantiska mustascher som jag mötte förra gången jag var där och lämnade skräp. Och kanske kan dagen ge mig inspiration att skriva nåt spirituellt som omväxling.

Till dess önskar jag vänner och andra en trevlig helg i Fellingsbro, Kråkemåla, Vavd (Jo det finns VISST en ort som heter så!), Kåbdalis och Gökböle. Kort sagt - Var ni än är och vad ni än gör där!

Av Göran - 6 juni 2010 21:41

Försommardagen har övergått i försommarkväll och snart i ljus juninatt. Ännu en hleg är till ända med nationaldag och allting. Fast jag kan ju inte påstå att jag firat den på nåt sätt. Skulle väl vara att jag kremerade någa skivor karré på utegrillen till middag då kanske. Grillning är väl ändå lite "fest"!

Annars står mitt liv inför en hel del förändringar som jag var inne på häromsistens. Mina barn "byter plats" igen, de yngsta flyttar till sin mamma och äldste sonen till mig. Hyreskontraktet på huset ska sägas upp och jag har börjat leta lägenhet.

Men dessutom kommer mina arbetstider att förändras och vad jag riktikgt tycker om det vet jag inte än. De arbetsuppgifter jag har idag kommer att läggas ut på tvåskift eftersom man nu startar upp den del av fabriken som legat i malpåse några år. Tvåskift har jag prövat förut och trivdes med det men det schemat får vi inte tillbaka och dessutom vill jag veta arbetsinneållet i befattningen innan jag tackar ja. Blir dessa alldeles åt h-e är det nästan bättre att gå tillbaka till dygnet-runt-arbete. Även där är det en annan skiftgång nu än då jag sist jobbade så.

Nu är det 12-timmars skift som gäller. Två dagskift, två nätter och sedan sex fridagar. Det kanske inte låter så dumt men jag har testat 14-timmars skift för några år sen och det var oerhört slitsamt. Och 12 är bara två timmar mindre...

Fördelen med skiftgång är förstås mer pengar och mer fritid men jag är fem år äldre nu än sist jag var skiftarbetare och har liksom "gått in mig" i dagtidslunken.

Men det lär väl lösa sig, tänker jag. Om inte annat så för att det MÅSTE det!

Men just nu känns tillvaron lite i uppror med osäkerhet på så många punkter.

Snart dags att krypa i säng nu så man orkar upp klockan fem imorgon. För än återstår 3 veckors slit och släp innan den efterlängtade semestern börjar.

Så jag säger godnatt till mina kära ordbrukare i Hunnebostrand, Hökhuvud, Gnarp och Hundberget. Eller var ni nu befinner er!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards