Alla inlägg den 12 februari 2020

Av Göran - 12 februari 2020 22:30

Tynderö slog Ulvön igen. I vinterns sista Västernorrlandsderby reste sig Timrå ur underläge med 0-2 och vann matchen på ett övertygande sätt. De spelade riktigt bra ikväll och jag var egentligen aldrig orolig så fort man hade kvitterat till 2-2 i andra perioden. Det kändes liksom att Timrå skulle ta hem det. Och nu flåsar man Övikarna i nacken. Bara tre poäng skiljer lagen åt i tabellen och i nästa match spelar Timrå mot AIK på hemmaplan. AIK som är hopplöst sist i serien så med den form Timrå visat på sistone känns den matchen som en straffspark att åtminstone inte halka efter Modo igen. Och tappar Modo poäng så knappar Timrå in ytterligare på dem.

På nya jobbet trampar jag väl fortfarande vatten men jag börjar få ett litet hum om vad det handlar om. Mycket att lära sig dock och jag hoppas att jag inte behöver vänta så länge på att få en mobiltelefon för jag kommer att behöva ringa ganska mycket till de firmor som hämtar vårt avfall och till de chefer som eventullt missköter sin sortering.

Eventuellt löser det sig redan imorgon.

Körde ett pass med rehabgympan också på betald arbetstid idag- Tabata var det som gällde den här gången och det är märkligt hur denna träningsform kan ta musten ur en på mindre än en halvtimme fast allt ser så lätt ut.

Och på Farmen gjorde de sig av med sin köksmästare ikväll. Haroon fick gå till Torpet och ingen av tjejerna där var glada att se honom även om de låtsades ganska bra för att han skulle känna sig välkommen. 

Men han kanske gjorde någon sorts nytta ändå för innan avsnittet var över hade tjejerna som Linnea vann över nästan blivit kompisar. Åtminstone verkade de tolerera varandra lättare sen han kom dit. Men vi får väl se...

Se får vi också när jag dyker upp här nästa gång. Men förr eller senare dyker jag upp som en ubåt när ni minst anar det. Sov gott, kära ordbrukare i Vedevåg, Ljusnarsberg, Mehedby och Bollnäs!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards