Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Skam på torra land

Av Göran - 17 augusti 2010 18:50

Nu går väl ändå skam på torra land! Fast... det har han/hon ju gjort en längre tid om vi ska vara ärliga. Jag har en svacka idag, d.v.s jag är ÄNNU tröttare än jag brukar efter jobbet och tillredning/undanstökning av middag. Tror jag håller på att "komma ner med något" som de säger (fast på engelska) i USA. Så jag tryckte resolut i mig tre vitlöksklyftor och 3-4 dl apelsinjuice för c-vitaminernas skull. Ont ska med ont fördrivas sägs det ju! Så jag lär väl lukta som en mindre gasoldepå ur munnen ett dygn framöver... Men det är smällar man får ta, tror knappast nån vill hångla med mig imorgon heller så det gör inget.

Men åter till det där med skam på torra land!

För en stund sen lyssnade jag mer än såg på nyheterna i TV och lyckades bli förbannad hela två gånger! Först berättades det att avhoppade ministern Littorin får i runda slängar 110 000 kr i månaden i ett år som avgångsvederlag. Och så säger folk att det inte går att leva på A-kassan, Sven-Otto kan ju resa runt nu i valrörelsen och beräta för oss att det VISST går. Hur bra som helst dessutom!

Hur lång karens får Littorin, undrar jag. Om JAG säger upp mig själv för att gå ut i arbetslöshet har jag inte en utan TVÅ månaders karens innan jag får mina 110000 kr/män. För det får jag väl, eller...?

Eller KAN det vara så att de glömde att införa karensmånader för ministrar och andra högre potentater? Som av en händelse liksom....

Lite senare berättades det om att Sveriges första mörhyade minister Zamboni (Hon heter alltså som de flesta ismaskiner i landets ishallar!) föreslår att arbetsgivare ska få ge invandrarkvinnor lägre lön än andra. Behövs det nån vidare kommentar? Hon påstår förstås att detta endast är för att öka deras chanser att komma in på arbetsmarknaden. Men jag kan lova ministern att det finns inte en enda invandrarkvinna som kommer att se det så.

Hon var väl den sista ministern jag trodde skulle göra eller säga nåt som kan tolkas som rasism. Men så kommer det att uppfattas, jag lovar!

Att centern hade "löss i fanan" visste jag men folkpartiet trodde jag förr att de stod för nåt annat. Men invandrarfientliga uttalanden har hoppat flitigt ur munnarna på många folkpartiser de senaste åren.

Nu behöver vi en politiker som vågar säga emot på Palmes vis. Hans uttalande från slutet av 60-talet om "dessa satans mördare" väckte respekt över hela världen. Han roterar förmodligen i sin grav åt Zambonis utspel...

Nu hoppas jag att min hästkur skrämmer bakterier/virus på flykten för vem har råd att vara sjuk? Det har jag varit så det räcker för i år!

Ha en fin kväll i Västerhaninge, Söderhamn, Norrköping och Östersund!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards