Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

"Vaknade imorse och så var den da´n förstörd!"

Av Göran - 31 januari 2011 08:33

Kanske en lätt överdrift i rubriken men ingen rolig uppstigning idag. Ont både här och där och när jag passerar vardagsrummet känner jag den omisskännliga lukten av kattpiss. Sen ser jag att en av soffkuddarna ligger på golvet med en "ros" av fukt på sig. Så jag tar upp den och nosar och mycket ritkigt så har en av våra fyrbenta besvansade vänner använt den som toalett. Ännu en nerpinkad prydnadskudde hittas sen och för et kort ögonblick kommer tanken på att inleda skyddsjakt i mitt eget hem. Skjuta av halva beståndet eller så.

Fast... utan skjutvapen till hands låter det sig ju liksom icke göras.Och hade jag haft ett skjutjärn så hade ju naturligtvis inte använt det.

Kollade kattlådan men den verkade helt ok så det var ingen protest mot smutsig låda vilket katter annars kan göra. Så jag gissar att det är Daisy, min gammelkatt, som endera börjar bli senil och tillfälligt glömde det där med låda. Eller så protesterar hon mot att hon numera inte får gå ut som hon är van.

Jag var förberedd på att hon kanske skulle komma att bli förtvivlad över det men har på de två veckor vi bott i lägenhet inte sett några tecken på att hon är olycklig på något vis. Den enda skillnaden mot förut är väl att hon kanske varit lite mer kelsjuk sista tiden och det behovet har jag gått till mötes. Hon har fått ligga på min mage i soffan eller bredvid mig när jag ser på TV och blivit kliad och klappad så mycket hon har velat.

Nåja, kuddar kan man tvätta och så snart jag hinner ska jag skaffa en rejäl bräda att sätta som "landgång" från balkongen och ner så ska de få gå ut igen. Det FINNS fördelar med att bo på bottenvåningen!

På tal om bottenvåning så är det vad som återstår att städa av huset. Övervåningen gjorde jag klar igår och idag ska jag lämna ifrån mig ncklarna till huset har jag tänkt. Det blir en tuff dag men när den är över så kan jag ju äntligen andas ut. För då är det färdigflyttat!

Att sen mitt vardagsrum ser ut som en förråd med massor av kartonger kan jag leva med. Jag packar upp dem i den takt jag orkar och vill - har ju nästan hela veckan på mig eftersom jag inte börjar jobba förrän på lördag.  Visserligen har jag ett projektgruppsmöte på onsdag morgon och skyddskommitté hela torsdagen men ändå.

Så nu ska jag bara dricka ur kaffemuggen och sen iväg till huset och städa av hjärtans lust. Eller av nöden tvungen...

Ha en fantastisk januarimåndag, kära ordbrukare! För mig väntar belöningen efter flyttstädning i form av Timrå-Skellefteå (stackars västerbottningar...) på TV ikväll. Bekvämt halvliggande i soffan! (Oj, måste gömma de kuddar som ännu är "opinkade"!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards