Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Måndag

Av Göran - 19 maj 2014 08:46

Måndag. Denna pärla bland veckans dagar! Klev av sista natten igår morse och börjar väl så sakteliga återvända till de levandes skara. Tvättdag idag och h-e så tung en tvättkorg kan bli på tio dagar! Men nu är den nerburen och har gått ner åtskilligt i vikt efter snart två körda laddningar. Den första hänger i torkrummet medan maskin nummer två snurrar för fullt.

Den där slumpknappen längst uppe till vänster är en rolig manick. Den visar om inte annat hur unik och ovanlig jag är på detta forum. Den genomsnittlige bloggaren här är mellan 10-25 och tjej, älskar hästar/katter(kaniner och skriver om det och om Erik Saade, Yohio, One Direction, smink och mode. Igår fick jag för mig att pröva hur många klick det skulle ta innan jag hamnade hos en manlig bloggare över 40 år. (Fråga inte varför, man är ofta lite mysko i hjärnan efter sista nattskiftet då man bara sovit typ 3½ timme).

Jag tappade räkningen nånstans men så rätt som det var hamnade jag här http://andersleander.bloggplatsen.se/

En bloggare med åsikter som går helt stick i stäv med mina men... Så ser jag ju att han har ett gott hjärta. Han ömmar för en stackars kvinna som dömts till döden i Sudan för att hon lämnat islam och konverterat till kristendomen.

Jag skrev en kommentar där jag uttryckte min uppskattning för det och frågade om hans medlidande räckte så långt att han skulle vara beredd att släppa in henne i Sverige om hon, mot förmodan, skulle lyckas fly och ta sig hit. Jag tyckte ju att det var fint av honom att ta upp detta fruktansvärda och undrade om han också var villig att erbjuda henne en fristad här hos oss.

Men jag fick inget svar. Det verkar till och med som om han har valt att inte ens publicera min kommentar. Märkligt med tanke på att jag berömde honom. Men det var kanske min fråga som ställde till det... Läs och döm själva!

Frivecka råder med allt vad det innebär och jag är faktiskt ledig ända tills lördag. Med undantag för det personalmöte vår chef kallat till på torsdag förmiddag. Så nu hoppas man bara på att helgens finväder återkommer. Det ser lite kommunalgrått ut på himlen här utanför idag så vädret inbjuder inte direkt till några uteaktiviteter. Däremot ska jag iväg till jobbet ett tag på eftermiddagen för att träna på företagsgymmet med sonen. Vi har varit där en gång bara ännu och jag skojade lite om det med mina skyddsombudskolleger på skyddskommittéen i torsdags. Sa att jag funderade på att sätta ett nyttjandeförbud på den där träningslokalen eftersom jag fic k så ont i kroppen efter att ha varit där och tränat. Särskilt den s.k Crosstrainern, en maskin som tycks försöka efterliknåt mellanting mellan stavgång i trappor, simning, skidåkning och cykling.

Övning ger färdighet, sägs det ju, och det kan jag intyga att det stämmer. Jävlar så färdig jag kände mig efteråt!

Men idag ska vi på´t igen! Smärta eller inte! Vila får man göra i graven.

Så det kanske vore bra att se till att få i sig en näringsrik frukost så man orkar. Får väl gå och se efter vad kylen innehåller av kulinariska och näringsriktiga läckerheter-

Ha en härlig måndag, kära ordbrukare i Väckelsång, Kårböle, Askersund och Frövi.


 
 
Gubbfan

Gubbfan

19 maj 2014 17:23

Det var allt en ruskig figur det där.
Jag kommenterade också och föreslog att vi skulle ta hit de där stackars kvinnorna från muslimska länder så att de kunde leva i fred med våra barn. I stället skulle vi exportera alla dessa snorungar som är med i SD, BSS och SvP.
Jag skrev inte direkt att jag betraktade honom som en snorunge, men lite kan han väl förstå själv.
Kanske?
Det där med kvinnor leva i fred med våra barn var för att han skulle få en hjärnblödning av tanken på att svenskar och mörkhyade skulle skaffa barn med varandra.
:-)

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Göran

19 maj 2014 22:46

Mmm... han lär inte publicera din kommentar heller, skulle jag tro. Om han skulle svara ärligt på min tror jag att svaret skulle lyda ungefär: "Nej, det var inte SÅ jag menade...!"
Självklart fattade jag att han spydde galla över muslimska fundamentalister. Och med all rätt också, åtminstone i detta fall. Det var det han skrev om, inte brydde han sig egentligen om den dödsdömda kvinnan.
Tror i alla fall jag...

 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 maj 2014 19:08

Jag har faktiskt 2 stycken manliga bloggare. En som nog är runt 50 och jobbar med trafiken på tunnelbanan i Stockholm och så Stora B som är fd lärare i Borlänge. spelar hårdrock och har husbil. En häftig gubbe. Du ska tro att jag försökt samla på mig folk i olika åldrar, den gamlaste är 101 år (fantastiskt) och den yngsta 14. Den som bor längst norrut bor i Umeå och längst söderut är Portugal. För mig som bor ensligt är det så roligt att få följa andras liv och hur det är på andra ställen. Bloggen har gett mig så otroligt mycket.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

19 maj 2014 22:43

Jo, jag har också fått en del nya kontakter trots att jag snittar bara 5-6 besökare per dag. Men det spelar ingen roll, jag får ju kommentarer ibland och det måste ju betyda att mina ord har berört på något sätt!

 
gun

gun

20 maj 2014 20:44

Hoppas det gick bra på träningen:)!! För mig räcker det med att klippa gräset! Det ger bra träning och frisk luft!!!!
Visst är det kul med bloggande man möter människor man aldrig annars skulle ha mött. Hoppas du får en solig ledig vecka att njuta av.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hjördis

22 maj 2014 14:02

Hej Göran!
Men visst har han publicerat din kommentar? Men han har nog inte svarat på den. :-)
Hälsningar från ett sommarvarmt Långsele!

Göran

29 maj 2014 11:11

Jo. jag har sett det. Men det tog ett par dagar. Kul att se dig igen föresten, det var längesen. Och kul att du fortfarande läser ibland. Hoppas allt är bra däruppe i Nipland!

 
Ingen bild

Hjördis

14 juli 2014 13:47

Hej igen, jodå jag läser och lär. :-) Allt bara bra här, ja, eller så bra som det kan iaf. Varmt är det trots nattens åska.....Åker du på nån biltur uppöver är du välkommen på kaffe!

Göran

17 juli 2014 20:30

Tackar för det! Och för att jag inte är bortglömd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards