Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Trisslott - är det värt det?

Av Göran - 24 april 2012 23:00

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14725023.ab

Trissbråket mellan mor och dotter tycker jag är tragiskt. Det har stått att läsa om i Expressens och Aftonbladets nätupplagor ett bra tag nu och i veckan har alltså striden avgjorts. Patetiskt att pengar ska få en mamma och hennes dotter att, bildligt talat, slita öronen av varandra för att båda tycker att de är rättmätig ägare till lotten. Båda två vet ju vad som egentligen är sanningen! Hur i herrans namn kan man kasta bort relationen med sin mamma/dotter över en lotterivinst?

För mig är det uppenbart att en av dem ljuger men jag vet förstås inte vem. Den av er som överlever den andra kommer att ångra tarmarna ur sig för att hon lät det gå dithän det gjorde.

Annars har jag suttit och sett sossarnas nya finasnministerkandidat gästa Belinda Olsson i SVT och Magdalena Andersson gär verkligen ett proffsigt intryck. Jag grunnade en stund över om hon, i händelse av valseger för "S" skulle bli Sveriges första kvinna på den posten men så mindes jag plötsligt Anne Wibble som också hade den befattningen på 90-talet. Ni kanske minns hon som sa att ett av målen för hennes finanspolitik var att ALLA skulle ha en årslön på banken.

Hur hon sen tyckte att detta skulle uppnås minns jag inte men alla fattar ju att det vore en utopi i klass med att moderaterna skulle gå ut och varna för att "vi kanske måste höja skatterna för att trygga välfärden".

Mitt kära Timrå har värvat spelare med en väldig fart de sista dagarna. Och även om säkert både Robin Sterner, Joachim Rhodin och de andra säkert kan bli jättebra så känner jag ändå att ingen av dem är värvningar av den kaliber som får nån motståndares knäveck att darra. När får jag läsa t.ex att Antero Nittymäki, Sebastian Erixson, Jacob Silfverberg eller Jevgenij Malkin skrivit på för Timrå IK?

Nej, börsen är tunn just nu och värvningarna blir därefter. Men jag väljer att tänka positivt och hoppas att samtliga dessa nykomlingar blommar ut för fullt hos oss. Sen lever ju även hoppet hos mig om en NHL-lockout kommande vinter som i så fall garanterat skulle få hem Henrik Zetterberg men troligen också Peter Regin, Tom Wandell, Dennis Persson, Anton Lander samt Magnus Pääjärvi. Och då, käraste ordbrukare, bli Timrå IK ett lag att räkna med kommande vinter.

Men nu är det som det är - vi måste igenom detta stålbad för att rädda ekonomin och när vi har grejat det kan vi se den nya tiden an med tillförsikt.

Därmed känner jag att det är dags att stänga butiken för idag och invänta morgondagen med allt vad den innehåller med avlöning, räkningsbetalning och påfyllning av min ödsliga frys som avfrostasts idag inför morgondagens invasion av nya friska varor.

Sov gott inatt, kära orbrukare i Kuala Lumpur, Auginish, Rüdesheim, Rio de Janeiro, Kyoto och Bondsjöhöjden. Eller var din säng nu står nånstans...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Av Göran - Tisdag 9 april 13:10

"Vi har vår i luften, flickor! Var har ni er?" Det skämtet är så gammalt att det inte ens var nytt i min fars ungdom på 30- och 40-talen. Och kanske är jag lite för snabb med att utropa vår bara för att vi här på Sveriges midja är inne på andra dag...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards