Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Travmiljonär...

Av Göran - 30 september 2012 09:26

... blev jag väl kanske inte men... Kul ändå att ha alla rätt även om det inte gjorde mig förmögen. Jag lyckades alltså pricka in sju hästar i gårdagens V75 på nationalarenan Solvalla. Och vann hela 232 kronor! Men eftersom jag "bara" satsat 96 kr så måste det väl anses som godkänt ändå.

Jag har haft alla rätt en gång förut fast på den tiden hette det V65 och var "bara" sex lopp. Den gången gick tävlingarna på Dannero och satsade 48 kronor gav den hisnande vinstsumman av 196 kronor. Och om man betänker att varken hästar eller själva travsporten intresserar mig det minsta så kan man väl ändå säga att det är rätt så bra. Det jag vet om hästar är att framänden bits och bakänden sparkas samt att de tävlar på oval bana.

Men har man inte så mycket annat att vara glad över så får man väl glädjas åt sina 232 vunna kronor även om jag förstås gärna sett ett antal nollor efter dessa siffror.

Glad kan jag också vara över att vara ledig och över att jag ska iväg och gratulera storasyster i förskott på födelsedagen och därmed får träffa lite släkt och vänner.

Mitt kattfria hem är inte kattfritt längre. Det bebos numera, tillfälligtvis men ändå, av två fyrbenta snorungar som gör sitt bästa för att klösa sönder möbler och annan inredning. Det är yngre dottern som äger dem och hon bor också -tillfälligtvis- hos mig även om hon inte syns till så ofta. Endera jobbar hon eller så är hon ute och dräller med kompisar och sover borta en eller flera nätter mellan varven vilket tvingar mig att sköta om mat- och vattenservering samt den där förb... kattlådan.

Jamen, fy f-n för kattlåda! Jag hatar att känna den där vidriga stanken särskilt på morgonen då jag är nyvaken. Kattfantaster får säga vad de vill - jag tycker ändå att katt ska man bara ha om man bor så till att de kan få ströva fritt utomhus och göra sina behov mestadels ute.

Tack och lov äter de torrfoder som ju är i stort sett luktfritt för doften av kattmat på burk ligger inte så långt efter kattlådan när det gäller listan över vämjeliga dofter.

Hoppas dotterns hem snart är färdigrenoverat så jag slipper de där två marodörerna. Om inte får jag nog tvinga henne att skaffa dem åtminstone ett klösträd. Sonens katt hade en möbel avsedd för både klättring, klösning samt hade en mjuk platta överst där han kunde ligga och blicka ut över "sina" domäner. Men nämnda möbel har i likhet med både katt och son flyttat till Kalmar så de här två kan inte använda den.

Deras räddning när jag blir som värst irriterad är nog att de är så söta. För det är ju alla kattungar! Så det går liksom inte att bli riktigt arg på dem även om jag försöker. Och lika bra det för de skulle säkerligen inte bry sig ett smack om det även om jag stod och hoppade upp och ner med ilskan kokande ur öronen.

Som med så mycket annat här världen är det väl bara att "gilla läget"!

Därmed önskar jag mina vördade ordbrukare en angenäm fortsättning på denna söndag! Troligen missar jag GIF Sundsvalls match mot AIK eftersom jag ska bort på middag men det är smällar man får ta. Det kunde varit värre - det kunde ju ha varit hockey! Och jag KAN ju se den i efterskott om jag vill...

Gå nu ut på en stärkande söndagspromenad i Järfälla, Mönsterås, Junosuando och Trelleborg! Brygg sen en panna riktigt gott kaffe och njut av söndagen! Det ska jag göra.

 
 
Gubbfan

Gubbfan

30 september 2012 22:59

Hade gärna sett att du hade fått en fyra fem nollor efter den där vinsten.
angående kattkräken så är det väl bara att hålla med.
Katt inomhus är ingen höjdare.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards