Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Göran - 19 februari 2018 20:44

... skrev jag om "Stackars Modo". Visade empati och hjärta inför Timrå IK;s ärkefiende på hockeyrinkarna. Då hade de precis sparkat tränaren och sladdade i tabellen. Sladdar i tabelen gör de i år också men jag tvivlar på att Särkijärvi får sparken för det. Det verkar som om det håller på att sjunka in hos de närmast sörjande att de inte längre är ett stabilt elitlag i högsta serien. Och det svider ju såklart i deras hjärtan.

Att leva på nostalgi och blicka tillbaka kan vara roligt ett slag men det är förödande då såna tankar blir de dominerande. Så var det i Timrå från åttiotalets början och fram tills återkomsten till SHL (som elitserien numera heter) vid millenieskiftet. Då startade en ny storhetstid och de som var med under de år då "Lillstrimma", "Bulla" Berggren och Håkan Pettersson regerade hade väl endera dött undan eller med ålderns rätt tappat lite minne.

Jah menar att nostalgin, att tala om hur bra det var för 5, 10 eller 25 år sedan kan bli en bromskloss för utveckling och framåtanda. TIK har insett det och jobbar nu i medvind. Modo är nog på väg dit efter den apati som rådde första året i allsvenskan. Tittade en stund ikväll på deras bortamatch mot Södertälje SK och de spelade bra den stund jag tittade.

Men SSK ledde med 2-0 både då jag började och när jag slutade titta. Det var precis när andra perioden tog slut.

Så nu hoppas jag att de reser sig och vänder matchen i sista tredjedelen. (Fast tala inte om för de där Nolaskogsarna på jobbet att jag sa det)

Jamen, jag vill ju ha Modo i SHL. Så fort Timrå har säkrat en plats där så är Ö-vikarna välkomna efter!

Farmen rullar vidare med Alexandra som storbonde. Jag trodde att "Mulle" skulle ge J-P hans första amulett men hade fel. Jag hoppades faktiskt också att det skulle bli J-P för jag ser inga ledaregenskaper hos honom och det i sig hade säkert kunnat skapa en hel del kaos och roliga vändningar.

Nej, J-P är en kappvändare, tycker jag. Han smajlar med den som står närmast och håller sig någorlunda väl med alla fast han samtidigt smider ränker med Alexandra och Stella. Missförstå mig rätt, dock! Jag sa aldrig att jag ogillade honom. Taktiken att bara smyga med har lyckast förr poch han kan gå långt med den. Nu har de alltså bestämt sig för att ta ut Dee, som varit storbonde i två veckor efter varandra. Så jag anar att hon kommer att väljas till förstekämpe. Jag anar också att hon då väljer J-P som andrekämpe och därmed tävlar i kunskap mot honom. Den tävlingen tror jag att Dee slår nästan vem som helst av de andra i.

Nåja, vi får se! Jag väntar också med fasa på branden på Torpet. Eftersom de, i flera veckor, har visat i vinjetten hur Torpet står i ljusan låga så utgår jag ifrån att ingen blev skadad. Men drama blir det förstås ändå! 

Det blev ingen IKEA-frukost idag. Min tama husmekaniker var sjuk och orkade inte. Men imorgon tror jag nästan att jag åker dit alldeles själv. Längesen man smörjde kråset ordentligt.

Ha det gott, kära ordbrukare och kom ihåg att det bara är fyra månader till midsommar!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards