Alla inlägg den 23 februari 2018

Av Göran - 23 februari 2018 22:02

Vips så har hela veckan gått. Arbetsveckan för de flesta men frivecka för mig. Här hos mig är det alltså söndag kväll nu och jag ska upp vid halv fem imorgon bitti för att jobba dagskift. 

Fast... jag har ju faktiskt arbetat lite idag också. Igår morse ringde chefen för portvakten och var panikslagen eftersom hon som skulle ha öppnat på morgonen var sjuk och den andra började jobba först vid halv nio. Men eftersom jag jobbar lördag och söndag så gjorde jag mig lite helg i förrgår kväll och unnade mig både vin till maten och några skvättar whisky sen på kvällen. Så jag sa till honom att jag inte kör bil förrrän efter tolv på dagen om jag druckit något kvällen innan. Vilket han tyckte var klokt och fick därmed hitta en annan lösning.

Men han ringde igen senare på dagen och undrade om jag kunde komma in idag istället och göra några timmar på eftermiddagen. Det sa jag ja till eftersom jag vet att fredagseftermiddagar brukar vara lugna och stillsamma. 

Så nu har jag gjort ytterligare fyra av de 48 timmar övertid som vår vd tycker att vi ska få göra maximalt.

Eftersom jag jobbar hela dagen imorgon har jag ägnat en del av kvällen åt att komponera morgondagens travspel.

V75 på nationalarenan Solvalla och ganska hög klass på loppen för att vara vinter. Det var någon vecka sen sist men här får ni mitt förslag till lösning av veckans V75-gåta. Så här ser den ut och det står var och en fritt att, på egen risk, kopiera min rad och lämna in den till ATG. 144 kronor kostar den.


Ordinarie hästar                       Reserver

 

Avd.1) 1, 4, 9, 11                    6,8

Avd.2) 1, 6, 11, 13                  3,7

Avd.3) 1, 4                             13,7

Avd.4) 3 Farouk B.R                 5,6

Avd.5) 6 Antonio Trot             12,15

Avd.6) 9, 13, 14                       1,15

Avd.7) 2, 9, 11                         6,10

 

Några miljoner blir det knappast ens vid sju rätt men kanske lite guldkant på tillvaron i alla fall. Lycka till!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards