Alla inlägg den 30 mars 2018

Av Göran - 30 mars 2018 17:14

Jamen, visst tog Timrå IK ett rejält kliv framåt i gårdagens match nere i Blekinge. Med full snöstorm utanför väggarna visade man Karlskronaborna var skåpet ska stå. Fem mål för Timrå mot 2 för KHK gör att på tre matcher har de gjort fem mål medan Timrå gjort sex stycken. Men det är fortfarande KHK som leder matchserien efter tre matcher.

Det hoppas jag dock att vi ska ändra på imorgon kväll då de får känna på hur den norrländska påsktuppen nyps. Som det såg ut i gårdagens match är TIK det bättre laget. Och jag tycker faktiskt att de varit det även i de två första kamperna som vanns av KHK. Vinner vi imorgon så är det likaläge igen och Timrå måste fortfarande vinna en match till i Blekinge plus ännu en hemmamatch. Men hoppet lever vidare!

Ett steg tillbaka är kanske att minstingsonen tycks ha flyttat hem till mig igen. Inte så att jag har något emot att ha honom här, tvärtom. Men jag känner väl ibland att det börjar bli dags för mig att få leva lite singelliv snart.

Jag går inte in på orsakerna varför han kommer i retur men... Igår var ingen rolig dag förrän jag satte mig att titta på hockeyn.

Så nu ska jag försöka lägga ner lite energi på att hjälpa honom att hitta ett jobb. Det är ju säsong nu för alla fabriker i trakten att ta in sommarjobbare så kanske kan han få in en fot där på något sätt.

Tur på travet har jag dock haft. Först en riktigt bra slant i onsdags och så alla rätt i gårdagens V75 och den ofantliga summan av 598 kronor. Jamen... på satsade 140 är det väl en bra utdelning även om det inte ger mig någon framskjuten plats i taxeringskalendern.

Dock bär det ju till igen idag med V75 så kanske är det idag som miljonerna ska rulla in...

Glad påsk på er, kära ordbrukare!




Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards