Alla inlägg den 26 februari 2019

Av Göran - 26 februari 2019 21:51

Det finns 21 poäng kvar att spela om i årets SHL. Och Örebro (på tolfte plats just nu) är 21 poäng före Timrå IK. Det är alltså inte lägre möjligt, ens teoretiskt, för TIK att undgå kvalspel för att stanna i SHL (eller elitserien som många fortfarande föredrar att kalla högsta serien i svensk hockey).

Loppet ät alltså kört!

Det finns fortfarande en möjlighet (YTTERST teoretisk) föpr laget att passera Mora och därmed få lite lättare motstånd i kvalspelet. Men jag tror att mitt hjärtas rödvita hjältar ska rikta in sig på att det kommer att handla om "bäst-av-sju" mot Stockholmslaget AIK.

Ett AIK som har ett lag ungefär i paritet med detn trupp Timrå¨ställde på isen i kvalet mot Karlskrona förra våren. Med alla spelare friska ser altså Timrå en aning starkare ut. Men det vet vi inte ännu. Vi vet inte om TIK;s skadade nyckelspelare är tillbaka i laget innan dess. Jag tänker framför allt på Anton Wedin och juniorlandslagsmannen Jacob Olofsson. Med dessa två tillbaka och i bra form ser jag inte att AIK ska kunna rubba oss i bäst av sju matcher.

Inför ett fullsatt Johanneshov tar de säkert en eller annnan seger på hemmaplan men Timrå har fördelen av att ha spelat i ett lite högre tempo under den gångna vintern. Fär man dessutom ordning på sitt powerplay igen blir detta ännu en nöt för Solnalaget att knäcka.

Ikväll inkasserade Timrå sin elfte raka förlust hemma mot Linköping. Jag såg matchen via C-more och är fullständigt klar över att spelet måste bli mycket bättre om man vill ha chansen mot AIK eller Oskarshamn (som just nu ä rtvåa i hockeyallsvenskan).

Om vi misslyckas med att hänga kvar är jag rädd att det kan dröja låänge innan Timrå åter är mogna för att kriga om en plats i svensk hockeys finrum. Om vi däremot hänger kvar är jag full av tillförsikt. För då har klubben en färdig plan hur man ska bygga för framtiden och även bättre finanser för att klara av det.

Det lag man förfogar över idag har många fina kvaliteter men saknar den där avgörande spetsen. En firsk Anton Wedin skulle göra stor skillnad. Bredden finns där men inte spetsekompetensen.

Därför önskar jag just nu att man kan börja vinna igen. Även om det inte spelar någon roll för tabellpositionen. Men det vore skönt att gå in i ett kval med en vinnande trend

Om en månad (ungefär) så vet vi! Då har vi facit hur det gick.

Och då är det också dags för fotbollen att dra igång ännu en allsvensk säsong för GIF Sundsvall som jag tror kan gör a sin kanske bästa säsong hittills.

Den som levber får se....

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards