Alla inlägg den 1 november 2023

Av Göran - 1 november 2023 18:03

Ibland blir det inte riktigt som man tänkte sig innan. Jag lämnade in en långhårig lurvtuss för klippning/trimning vid klockan 13  idag på eftermiddagen. Då såg hon ut ungefär såhär...

 

Två timmar senare fick jag hämta hem en nästan snaggad Thea. Öronen var rensade också och det enda ställe där de lämnat kvar lite  mer päls var runt munnen. Schnauzers ska ju liksom ha lite "skägg".

 

Jag hade backat upp bilen till porten och öppnat bakluckan eftersom jag skulle iväg och uträtta några ärenden.Tänkte att jag skulle bära henne så hon inte blev full med snö eftersom det inte var snöröjt framför deras port. Vilket jag också gjorde och det kändes så konstigt att ha henne i famnen utan allt lurvet.

Jag hade aldrig trott att de skulle klippa henne så kort men det är ju inget att göra åt såhär i efterhand. Och det växer ju ut igen ganska fort. Som tur var fick jag en lite tröja till henne från förra ägarna. Den har jag ännu inte använt men ikvälll måste jag nog ta på henne den.

För nu är det minsann vinter! De 10-20cm som SMHI lovade oss under den här dagen och imorgon har redan landat. Så fortsätter det att snöa lika mycket till så har vi snart en halvmeter. 

Det tog mig 25 minuter att sopa av bilen samt skotta omkring den och snön var packad av blåsten så det var tungt också. Två gånger måste jag pausa och vila lite. Men nu är det klart.

För den här gången, vill säga. Det flyger lite snö i luften fortfarande men inte som det måste ha gjort under natten till idag.

Imorgon får jag besök av mågämnet (dottersns kille, alltså) som hade ärende hit över dagen. Han ska åka hem med nattåget imorgon kväll så jag sa att han kunde komma och käka middag här så kör jag honom till tåget sen.

Han är ju dessutom Theas förra husse så vi får se om hon känner igen honom. Det är mer än tre månader sen de sågs senast men hundar brukar ju känna igen folk även efter lång tid.

Själv får jag försöka vänja mig vid hennes nya look och hur det känns att ha henne i famnen. För dit vill hon fortfarande minst 2-3 gånger om dagen. Särskilt på morgonen är det väldigt vikitgt för henne.

Och som den goda husse jag försöker vara så ger jag förstås det hon vill ha så mycket jag orkar.

Nu ska jag gå och snygga till i köket efter middagsbestyren. Spis och bänkytor ska rengöras så det ser snyggt ut nästa gång jag ska använda dem. 

Därmed tackar jag för visat intresse och önskar er alla en trevlig lill-lördagskväll. Jag kostade på mig ett litet travspel på V86 ikväll eftersom Bergsåker här i stan är en av två värdar för det.

Så hål tummarna för mig, kära ordbrukare i Myckelgensjö, Skogstibble. Abbekås och på Ölands södra udde!

Vi ses! Eller också inte...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards