Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Dags att "komma ut"!!!

Av Göran - 11 januari 2009 23:32

Jag har kommit fram till att det är dags att "komma ut" nu! Nej, jag har INTE upptäckt att jag är gay eller så. Men det är dags att stå för nåt, känner jag.

Så här kommer det......; Jag kollar troget på "Stjärnorna på slottet" i SVT!

Jo, det är sant! I början skämdes jag lika mycket som om nån skulle ha ertappat mig med att läsa en skvallerblaska. För programmet ÄR ju nästan lite "Svensk gamtidning" (Eller var det DAM-tidning). Ett frossande i kändisarnas olyckliga barndomar och diverse trauman i livet.

I mina tonår var jag en hängiven läsare av "Svenska MAD" och fick där bland mycket annat galet läsa att det är klokt att i god tid skaffa sig en svår barndom för en sån är bra att ha när man ska skriva romaner eller ge hemma-hos-intrvjuer när man blivit känd. Tänkte faktiskt lite på det igår kväll när Gardells program sändes...

Så vad är det då som fått mig att sitta klistrad varenda avsnitt? Jo, faktiskt så tycker jag att jag har fått se sidor av dessa människor som jag aldrig trodde att de skulle visa. "Loffe" Karlsson t.ex har ett djup som nog inte många kände till. Han är inte bara "hä-hä-hä"! Men det sägs ju att den bästa humorn föds ur djupaste allvar. Charlie Chaplin var ju det roligaste folk visste på sin tid och hansägs ju ha varit en djupt allvarsam människa.

Och Jonas Gardell är ju superhärlig! Vilken kille! Och vad stor han var när primadonnan Dellert satte sig på tvären och försökte sabotera för honom.

Tror inte det finns ett ont ben i kroppen på den mannen.

Nu är det bara ett avsnitt kvar och det tillhör den enda jag funnit osympatisk i årets upplaga - Kjerstin Dellert. Men jag ska tamejsjutton ge henne chansen att bevisa att jag har fel! Ska sitta där i soffan även nästa lördag och titta.

Märkligt egentligen, det där med TV... Jag har runt 20 kanaler att välja på men har nog aldrig sett så lite på TV som jag gör nu. Väldigt sällan jag känner att jag MÅSTE se nåt! Annat var det i min barndom. Att komma till plugget på måndagen utan att ha sett "Helgonet" eller annan lördagsdeckare innebar att man var helt utanför i snacket. Sen kom TV2 och därefter har det bara gått utför.

Det var bättre förr - ju förr desto bättre!!! Sådetså!

 
 
Ingen bild

bitterhalvan

26 oktober 2011 12:23

Men herregud, det kunde du ju ha sagt lite tidigare, nu måste jag lägga ner följandet av denna bloggen. Stjärnorna på slottet? Respekten dalar, jag kan ärligt säga att jag aldrig sett ett avsnitt av detta ooooo så allmänbildande program. Och så måste jag tyvärr upplysa dig om att Larsson var den ända superbraiga tidningen för ungdomar med lite självrespekt, på humorfronten ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards