Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Jag blir så j-a arg!!!

Av Göran - 28 januari 2009 13:12

Vart är världen på väg? När självaste SVT släpper fram knarkförespråkare på bästa sändningstid! Såg inte själv programmet  "Debatt" igår men läser i Aftonbladets nätupplaga att artisten Andreas Kleerup sagt att "Alla borde få knarka om de vill". Har ni hört nåt så korkat?

Javisst, hela Sverige ska knarka och festa och röka på hela tiden! Vem ska försörja oss då? Och vem betalar vården för alla knarkskador? Och vem skyddar alla som råkar ut för drogrelaterat våld? Andreas Kleerup är välkommen att leva paralellt med mig en vecka och få se hur det är att stiga upp en kvart över fem alla vardagar och slita 8 timmar i en skitig fabrik samt att utanpå det klara av barn och hem ensam. Men det är ju klart, om jag fick lite amfetamin varje dag så skulle jag kanske orka bättre! Eller...?

I samma program går författaren Birgitta Stenberg -som är 77 år(!) och verkligen borde veta bättre- ut och säger att vi borde legalisera hasch.

Låt mig berätta att hasch är, på vissa sätt, den värsta av alla droger!!! Och varför det då?

Jo, haschet anses tyvärr av så många som helt ofarligt (inte lika starkt beroendeframkallande som de s.k tunga drogerna) och därför är det många som inte tvekar att testa. Och om man testar så infinner sig ju även risken att bli beroende! Men också därför att det verksamma giftet i hasch (tror det heter TLC) stannar så länge i kroppen. Om du tar LSD, heroin eller vad som helst så är det spårlöst borta ur sitt system på något dygn medan TLC lagras i fettcellerna i 4-8 veckor. Och under den tiden kan ett rus inträffa när du minst av allt anar det.

Dessutom är hasch inkörsporten för de flesta missbrukare till tyngre droger. Gå ut och fråga hundra narkomaner vilken drog, utom alkohol, de testade först och jag lovar att minst 75% svarar hasch!

Lek med tanken, Birgitta Stenberg, att någon rökt på en helg och veckan efter kör skolbuss med en massa barn i. Och så går han/hon in i ett oväntat haschrus och blir hög som ett hus! Skulle du vilja att nån av de dina satt i den bussen?

Eller bli behandlad av en tandläkare som haschat för nån vecka sen och flippar ut under rotfyllningen...

Hur kan en vuxen människa ge sig till att gå ut i TV på bästa sändningstid och på fullt allvar förslå legalisering av en sån drog?

Fast... det kanske var länge sen hon fick nån publicitet? Och en del anser ju att ALL publicitet är bra publicitet! Kanske hon och Kleerup är såna....

 
 
Ingen bild

bitterhalvan

26 oktober 2011 13:14

känns som vi skulle behöva ha ett lååååångt snack om detta, men håller med om att det inte är nån lyckad ide i sverige, där inte änns alkohol kan vara "lössläppt"..... men inte har vi det så hemskt här nere med fri alkohol, softdrugs etc. vare sig mer brotslighet eller fler narkomaner.Men detta är en diskution som kräver ögonkontakt och en grogg! Det är så jag har löst dom flesta av dom stora världsproblemen :-)!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 8 maj 10:20

"Alla klagar på vädret men ingen gör nåt åt det!" Nej, hur skulle vi kunna det? Men klaga kan vi ovh klaga har vi (jag) rätt att göra idag. Maj månad är åtta dagar gammal och utanför fönstren yr det snö i luften.  SNÖÖÖ!!! I MAJ??? Ska det VARA s...

Av Göran - Lördag 4 maj 20:06


Bortrest i några dagar och fick möta våren i sin prydno nere i Södemanland. Men sen jag kom hem till Sveriges midja har det hänt massor här också när det gäller utveckling av ny årstid. Efter två dagar med strålande sol fråb klarblå himmel och förs...

Av Göran - Fredag 3 maj 06:46

Godmorgon på er, kära ordbrukare! Jag har varit på resande fot i några dagar. Kom hem igår eftermiddag efter två dagars besök i Julita i Sörmland. Där bor min storebror, sen några år tillbaka, i ett s.k generationsboende med en av sina döttrar och he...

Av Göran - Söndag 28 april 07:29


  Nu har jag provsmakat! I somras hittade jag ju ett fabrikat av surströmming som jag aldrig ens sett eller hört talas om. Och än mindre smakat. I den FB-grupp för surströmmingsfantaster som jag är medlem av kom flera vitt skilda recensioner av ...

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards