Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Mer "öde" än "äventyr"

Av Göran - 12 februari 2009 21:29

"Om en singelpappas öden och äventyr"... Varför valde jag den rubriken, tro? Kommer inte ihåg faktiskt men antagligen kunde jag inte komma på nåt bättre just då.

Idag känns rubriken klyschig och töntig! Vaddå "öden och äventyr"?

Mitt liv är ju mycket mer "öde" än "äventyr" i så fall! Och det i dubbel bemärkelse också! Dels för att det känns lite ödesbestämt sen ganska länge, d.v.s att det har hänt så mycket de senaste åren som jag inte haft med att göra och inte kunnat påverka men som i högsta grad påverkat och styrt livet för mig och mina barn.

Men även "öde" i den andra bemärkelsen, d.v.s lite tomt. Jag måste nog försöka rycka upp mig och skapa nåt mer av livet medan jag har det.

Traste Lindéns kvintett från grannlandskapet Hälsingland har gjort en låt som går nåt sånt här.....

"Jag klarar mig själv

Jag kan städa

Jag kan laga mat

Men det är nåt som fattas

Jag vet inte vad

Nog fan har jag hund

Jag har bil och jag hade en vän

Men nu bryr sig ingen om jag kommer hem

Ensam, ja ensam, så ensam igen..."


Riktigt SÅ illa är det väl kanske inte men nog känns det ibland att något saknas. Får väl "gå på lokal" nästa barnfria helg och försöka råda bot på saken.... Eller börja nån kvällskurs i porslinsmålning, knyppling, finsnickeri eller hur man föder upp strutsar! Eller nåt...

Fast det kanske är enklare att hitta på en ny rubrik! Borde väl ha kunnat LITE bättre åtminstone...

Nåja, imorgon är det fredag och fredag är ju klart vassare än måndag. Vi får se vad den dagen har i beredskap åt mig av spännande och intressanta utmaningar!

Sov gott Sverige - var ni än är!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards