Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Dags igen!

Av Göran - 24 oktober 2012 22:27

Slut frivecka kvar! Imorgon bitti ska man på´t igen. Arbetet alltså. Ni vet, det där som sägs befodra hälsa och välstånd. Då är det alltså igen dags att skutta ur sängen vid halvfemtiden med ett lyckligt "ÄNTLIGEN!" och packa matväskan för ännu en dag i aluminiumframställningens tjänst

Vad välståndet beträffar så ökar det ju litegrann imorgon. Temporärt åtminstone eftersom lönen flyter in på kontot vid midnatt. Och angående friveckor så kommer det ju en  ny redan på måndag morgon. Då är det dessutom en 14 dagar lång ledighet som väntar.

Inte för att jag kommer att vara helt ledig i två veckor men det är till största delen självförvållat. Jag har accepterat att hoppa in som t.f portvakt några dagar nästa vecka vilket ger lite extra glädje när decemberlönen kommer.

Och det ligger dessutom inom ramen för mitt motto; "Övertid ska aldrig generera svett".

Det handlar alltså om övertid utan fysisk ansträngning även om det ibland kan vara nog så påfrestande att jobba där också.

Nämnda frivecka avslutades ju i alla fall med Timråseger hemma mot Rögle ikväll. Första trepoängaren på hemmaplan för denna säsong dröjde alltså ända till omgång 16! Inte bra och inte på långa vägar godkänt men mitt favoritlag ser ändå betydligt stabilare ut denna höst än motsvarande tid ifjol. Framför allt när det gäller defensiven. Målvakts- och försvarsspel är mycket tightare i år. Och förhoppningsvis kan det få mina rödvita hjältar att hålla näsan över det förhatliga kvalseriestrecket.

Yngsta dottern som bott här av och till i en dryg månad är tillbaka med katter och allt. Och fast de små gynnarna ännu bara är halvvuxna lyckas de förorena kattlådan mycket mer än nån katt jag träffat innan. Obegripligt är det men det verkar som om det kommer ut dubbelt så mycket som de stoppar i sig.

Och HELA mitt hem har de utsett till klösbräda FAST de har en för ändamålet avsedd möbel att vässa sina klor på.

Över helgen ska jag dessutom vara hundvakt samtidigt som yngste sonen också kommer hit.

Dessvärre finns här bara en säng, utöver min egen, men han får väl ligga på madrass på golvet. Nöden har ingen lag, som man säger, och det får väl gå i 2 eller 3 nätter

Så för idag återstår väl bara att ställa väckning lite tidigare än vanligt eftersom jag brukar vilja betala mina räkningar innan jobbet när jag råkar jobba på avlöningsdagen. Sen, efter jobbet, måste jag nog åka en sväng till Willys också eftersom det ekar i kyl och frys såhär dagen före lönen. Men jag har ju, som sagt, en lååång ledighet som väntar på måndag morgon och kan hånflina åt eventulla grannar som jag möter i trapphuset då jag kommer hem.

Det gäller, kära ordbrukare, att ta vara på de små glädjeämnen livet erbjuder. Och vissa påstår ju att skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Hur än det må vara med den saken tillönskar jag er alla en angenäm natt. Om ni ska upp och jobba imorgon bitti så gå ut och sätt i kabeln till motor- och kupévärmare för SMHI har hotat med nattfrost.

Gå sen tillbaka in och lägg er och sov så gott ni kan i Hyltebruk, Tanumshede, Grängesberg och Åkers Styckebruk!
Eller var ni nu befinner er...

Vi ses igen när andan faller på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards