Direktlänk till inlägg 4 april 2015

Tusen bitar...

Av Göran - 4 april 2015 09:58

Som rubriken på detta inlägg hette också den alldeles utmärkta dokumentär om alldeles för tidigt bortgångne Björn Afzelius som SVT sände igår kväll och som höll mig kvar i soffan fast jag egentligen tänkt krypa i säng tidigt.

En, enligt min smak, suverän artist och låtskrivare som skrev flera fantastiska sånger. Flera av texterna fick dessutom ytterligare en dimension efter att man sett programmet och fått veta lite mer om människan Björn Afzelius. Så om du gillar hans artisteri men missade porgrammet rekommenderar jag dig att se det på SVT Play på datorn. Om du inte har möjlighet att titta via digitalbox, förstås.

Påsken är över oss men inte märks det nämnvärt i mitt hem åtminstone. Dotra jobbar natt och jag börjar första dagskiftet imorgon bitti så eftersom ingen av oss bryr sig om påsken så värst så har jag varken påskris, påskgardiner eller gula borddukar med kycklingar på. Dock ska jag servera en kraftigt förenklad påskbuffé till middag idag. Lite sill, potatis och kokta ägg plus att jag ska göra en omelett med svampstuvning och steka lite prinskorv och köttbullar. Några skivor gravlax har jag också köpt och jag tror nog att det duger så.

Tidig uppstigning imorse (en kvart i fyra) eftersom dottern jobbat natt och ville komma hem. Men somna om sket sig för mig så jag har varit vaken sen dess. På gott och ont.

Ont därför att jag lär bli dödstrött redan efter middagen men gott därför att jag inte lär få några bekymmer att somna ikväll istället. VIlket är bra för jag måste upp samma tid imorgon bitti också. Och då jag kommer hem då är det ingen idé att ens försöka sova eftersom jag själv ska till jobbet strax efter klockan fem.

Så man får väl plåga sig genom dagen ändå. Det har ju gått förr så nog ska det väl gå en gång till.

Därför tillönskar jag er alla en alldeles underbar påsk i Kaunisvaara, Lenhovda, Flen och Bunkeflostrand.
Sköt om er!

Så inte nån annan måste göra det...

 
 
Anna

Anna

6 april 2015 12:56

Om detta är en "förenklad" påskbuffe, undrar jag litegrann hur du skulle kunna få in den "normala" påskbuffen - i en normalstor lägenhet. . . ;-)

Ha det gott i vårsolen Göran! Vänligen/Anna

http://kanintevaratyst.bloggo.nu

Göran

6 april 2015 20:22

Haha! Glad att se dig igen! Om så "bara" i formen av kommentator till inlägg här.
Vad jag menade med förenklad var väl att traditionen bjuder väl lite större urval. Men min komprimerade variant räckte alldeles utmärkt och det blev mat över till flera matlådor också.
Ha det gott, du också! Vårsol eller ej...

 
gun

gun

9 april 2015 16:10

Skriver som ovan förenklad Påsk buffé... tycker nog att det lät ganska så mycket.
Lite Påskpynt kom allt fram här:) men det är redan borta...
Dina tider skulle knäcka mig jag som är så trött!
Hur orkade du att vara vaken?
Våren gör väll sig påmind uppe hos dig med skulle jag tro.
Du får ha en fortsatt trevlig vecka.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.seen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards