Direktlänk till inlägg 19 april 2016

Resnerver

Av Göran - 19 april 2016 22:34

Sista hemmakvällen innan Norgeresan. Givetvis har jag tillbringat den tillsammans med Skellefteå AIK och Frölunda. Den tredje matchen av sju slutade som de två första med bortaseger trots att SAIk krigade som hunner i sista perioden och Göteborgarna stod på hälarna av trötthet. Idrotten är inte alltid varken logisk eller rättvis.

Väckningen är inställd till imorgon för att ge mig gott om tid att packa, duscha och äta frukost. Packningen går ju rätt fort, det är inte så mycket man behöver för två övernattningar. Rena underkläder och en skjorta per dag plus kanske en extra utifall jag skulle spilla något på mig. Ett par reservbrallor och tandborste och rakapparaten. Sen är det väl klart!?

För ett tag sedan köpte jag Leif GW Perssons självbiografi för nästan inga pengar. "Gustavs grabb" heter den och den får åka i handbagaget som motgift mot hotelldöden. Platsen vi ska till är nog ganska liten så jag förväntar mig inget krogröj på kvällarna. Och det är ju inte heller syftet med resan.

Mitt sällskap består av verkschefen som är en bit yngre än jag och en trevlig och lättsam människa. Dessutom har vi med oss en mekaniker som kan de rent tekniska bitarna medan chefen får sköta det ekonomiska. Själv ska jag titta på maskinen ur användarsynvinkel och försöka bedöma ergonomin i den.

Så när jag kommer hem på fredag (som jag hoppas) så är friveckan slut och jag får sätta igång direkt med att förbereda käk för två dagars arbete. Såvida jag nu inte går på nån pub och super chefen under bordet och får honom att ge mig ledigt med lön till helgen. Kan vara värt ett försök, kanske...

Batteriet i kameran är fulladdat för den ska med även om jag väl knappast får fota inne på fabriksområdet. Kanske ger de dispens om jag lovar att bara fotografera dammsugarbilen. Om inte annat kan jag ju föreviga några naturscenerier för så mycket har jag tagit reda på att Årdal ser ut att ligga mellan berg, precis som Sundsvall.

Jag har hittat lite bilder på nätet och det finns absolut möjlighet till några fina bilder om vädret är med oss.

Så nu ber jag mina ordbrukare att hålla en tumme för mig imorgon då jag ska klara av hela tre flighter, den sista dessutom med en mellanlandnnig trots att hela sträckan inte ens tar en halvtimme. Lite lyxigt också att en förbeställd taxi kommer och hämtar mig här hemma och kör mig till flygplatsen.

Och... förhoppningsvis kommer jag tillbaka. Jag tar Gud i hågen och litar på statistiken!

 
 
gun

gun

22 april 2016 19:02

Hoppas din vistelse i grannlandet blev bra och att du tog lite kort som du kan visa här.
Håller tummarna att du får extra ledigt när du kommer hem...
Du får ha en fin helg/vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Söndag 12 maj 06:08

Ibland undrar jag om demensen redan börjat smyga sig på mig. Fast om jag bara tänker efter en aning så vet jag ju att det inte är nåt nytt. Att då och då vara lite disträ är kanske en del av min personlighet. Då låter det genast mindre negativt. Bä...

Av Göran - Lördag 11 maj 11:18

Nu är det en tid på året som jag, som barn och tonåring, såg fram emot rätt länge. Eller... Rättare sagt så är det  TVÅ tider på året som jag såg fram emot då. Samtidigt dessutom! Dels är det ESC-finalen ikväll. Stora "Mellon" alltså. Fram till kan...

Av Göran - Onsdag 8 maj 10:20

"Alla klagar på vädret men ingen gör nåt åt det!" Nej, hur skulle vi kunna det? Men klaga kan vi ovh klaga har vi (jag) rätt att göra idag. Maj månad är åtta dagar gammal och utanför fönstren yr det snö i luften.  SNÖÖÖ!!! I MAJ??? Ska det VARA s...

Av Göran - Lördag 4 maj 20:06


Bortrest i några dagar och fick möta våren i sin prydno nere i Södemanland. Men sen jag kom hem till Sveriges midja har det hänt massor här också när det gäller utveckling av ny årstid. Efter två dagar med strålande sol fråb klarblå himmel och förs...

Av Göran - Fredag 3 maj 06:46

Godmorgon på er, kära ordbrukare! Jag har varit på resande fot i några dagar. Kom hem igår eftermiddag efter två dagars besök i Julita i Sörmland. Där bor min storebror, sen några år tillbaka, i ett s.k generationsboende med en av sina döttrar och he...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards