Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

Clownerierna

Av Göran - 16 oktober 2016 15:31

Jag har sagt det förr och lär säkert säga det fler gånger; Vad FAN är det för fel på folk? Ja, jag menar ju självklart inte er i läsekretsen, mina kära ordbrukare har jag stor respekt för. ER är det s'äkert inget fel alls på.

Jag talar om clown-fenomenet. Alltså... finns det nån lag på att vi MÅSTE ta efter alla idiotier de hittar på i USA? Massor av galna påfund anammas tydligen utan eftertanke. Och det senaste är alltså folk som spökar ut sig i clownkostymer med tillhörande masker för att se skräckinjagande ut.

Vad säger clownernas fackförening om saken? För det finns väl en sån, hoppas jag. Tänk om någon intet ont anande förälder tar med sig barnen och går på cirkus och så får kidsen se en sån där! En sån där som skrämmer folk halvt från vettet. Landets psykologer och kuratorer lär få ännu mer att göra.

Herre du min skapare, hur tänker de? Vad består nöjet i?

Titta på en riksdagsdebatt i TV eller på plats i plenisalen så får ni se pajaser så det räcker. Och där är de ju inte ens utklädda!

Eller rota lite bland chefsgarnityret på större arbetsplatser så nog får ni se clowner.

Ytterst ansvariga är väl de där rysar-författarna som Steven King med flera. Det var väl han som började för 20-30 år sedan med clownen i romanen (och sedermera filmen) "Det".

Snåljåp hette han i svensk översättning och var troligen bror med djävulen själv.

Så... om du äger en clownutstyrsel - elda upp den eller skicka den till soptippen för clownen som rolig figur på barnkalas eller på cirkus lär vi väl måsta begrava efter invasionen av sinnessvaga indivvider som gillar att skrämma skiten ur framför allt kvinnor och barn.

Förhoppningsvis är detta en s.k fling som utövarna tröttnar fort på. Annars får cirkusägarna tänka om när det gäller att roa oss. Först Pokemon Go och nu detta! Vart är världen på väg?

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

16 oktober 2016 23:10

Världen börjar bli alldeles galen med pajasar och konstigheter överallt (fast inte här hos mig). Det var nog en dubbelgångare du såg för jag har en gammal grå masta och min gula jacka finns inte mer. Synd att det inte var jag för i så fall kanske jag känt igen dig och hälsat. Man vet aldrig

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

17 oktober 2016 13:18

Hehe, helt säker var jag väl inte heller men hade jag inte hunnit ut på gatan kanske jag hade gått fram och frågat.

 
gun

gun

23 oktober 2016 07:37

Håller med dig om varför ska folk ta efter USA???
Här i min stad har vuxna och barn blivit vettskrämda
av dessa clowner.... till vicken nytta kan man tycka?
Hoppas det lägger sig.
gun

http://http:/:anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards