Direktlänk till inlägg 3 september 2018

Tom snusbutik

Av Göran - 3 september 2018 21:50

I många, många år har min tama husmekaniker försett mig med råvaran för mitt missbruk, nämligen snus. Han har en moster söderöver som ett par gånger i månaden året om åkt på buss/båtresa till Åland och handlat taxfree. Där betingar en stock General (10 dosor) 350 kronor. Som ska jämföras med butiker, mackar och kiosker som brukar vilja ha närmare 60 kronor och ibland mer för en ynka dosa.

Men... nu har hans mosters sambo gått och trillat av pinn och eftersom det nog var hennes gubbe som var mest begiven på de där Ålandsresorna så tycks leveranserna ha upphört. Återstår att se om det är för gott eller tillfälligtvis.

Jag fick tag i honom på telefon ikväll då jag upptäckte att jag bara hade två dosor kvar men han hade inget restlager.

Så det blir väl till att hitta någon annanstans att inhandla sina njutningsmedel. Och eftersom jag vet att det finns en stor specialbutik i Birsta som säljer bara tobaksvaror (cigaretter, cigarrer, piptobak och snus) och dessutpm är lite billigare än mataffärerna så styrde jag kosan dit för att handla mig en stock. Visst, man kan köpa en dosa i taget men jag är så van vid att alltid ha den där rullen på kylskåpsdörren så jag tyckte att det var lika så bra att köpa en 10-pack.

Men döm om min förvåning då jag stegade in i deras rymliga lokaler och fick veta att de inte hade en enda dosa vanlig lös-snus. Enstaka rester av portionssnus hade de men annars gapade kylskåpen tomma.

Enligt expediten hade de haft invasion av älgjägare på väg norrut under förra veckan och helgen som nyss gick och dessa hade tömt deras lager totalt.

Så det var bara att slokörad lomma tillbaka till bilen och åka hem. Nu måste jag ändra mina vanor och det känns inte alls bra. 

Lyxproblem? Javisst är det så!

Än mer intressant är... är det verkligen nåt att blogga om? 

Nej, absolut inte! Det kan inte intressera någon mer än mig själv. Ändå lägger jag ut texten om det här.

För att jag kan! Och för att jag hade lust. Svårare blir det för dig att motivera för dig själv varför i herrans namn du läste ända hit.

Nåja,  en halvtaskig blogg är också en blogg och ingen tvingar ju någon att läsa. Men jag lovar att försöka vara lite mer intressant nästa gång. 

Som blir då andan faller på...

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

5 september 2018 08:42

Eftersom jag har två bröder som snusar och köper stockar med snus och till och med köpt lössnus som man torkar i ugnen för att få det lite billigare så förstår jag precis hur du tänker. Alla har vi våra laster minsann

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards