Direktlänk till inlägg 22 september 2018

Slappardag

Av Göran - 22 september 2018 12:26

Det lutar åt en riktig slappardag här idag. Jo, jag tycker också att det låter lite bättre att säga att man softar istället för slappar. Men å andra sidan tycker jag att saker ska benämnas vid sina rätta namn.

Och jag skäms inte alls för det. Om någon frågar kan jag säga att jag laddar för att se Timråmatchen mot Skellefteå. Skulle de, mot förmodan, få med sig någon poäng därifrån blir jag riktigt imponerad. Jag har ju liksom kalkylerat med att förlusterna kommer att bli fler denna säsong än förra. Som jag skrev senast så är jag nöjd om vi klarar oss kvar i SHL och sker det utan kval är det väl närapå en bragd.

Knud, det där ovädret från Norge har inte synts till i mina trakter ännu, i alla fall, och det är ju skönt. Här råder väl det meterologerna kallar växlande molnighet med små soltunder emellanåt.

Tvättstugan är det enda som står på måste-listan idag. Körde igång vid sju och sista maskinen snurrar just nu under mig i källaren. Rena lakan i sängarna så man kanske skulle boka bastun till ikväll och ta sig ett reningsbad innan man kryper i säng. 

Slumpade runt bland bloggarna en stund imorse och än en gång fascineras jag av att det liksom är samma bloggar man slumpas till. Det är ovanligt att jag hamnar på sidor där jag inte känner igen mig alls. Vissa av skribenterna här könns det ju nästan som man är bekant med fast man kanske inte ens skrivit en kommentar hos dem. Eller fått någon på min blogg, för den delen.

Och tröttnar man på att slumpa bloggar kan man ju alltid läsa andras kommentarer på andras bloggar. Det går, i och för sig, ganska fort eftersom det är ett begränsat antal kommentarer som ligger bland senaste. Och av dem som finns där är oftast 25-50% kommentarer till Thoralf i Kalmar (SD-politiker) och hans kommentatorer har jag inget gemensamt med så dem brukar jag hoppa över.

Precis som jag antar att de flesta som slumpas till denna klena ursäkt till blogg raskt slumpar vidare för att hitta något mer intressant än en gammal surgubbe som mest skriver om två idrottslag från sina hemtrakter i utkanten av idrotts-Sverige.

Nåja, det får vara som det vill med den saken. Jag konstaterar bara att jag, än en gång, har kräkts fram ett fullkomligt onödigt blogginlägg. Som knappast blir till gläldje för någon. Förmodligen inte ens mig själv när det gått ett eller flera år. Men skitsamm, jag publiicerar det ändå. Det publiceras redan så mycket annan skit i världen så ett blogginlägg hit eller dit är väl inget att knussla med.

Därmed utgår jag för att se om jag hittar något i kyl eller frys som jag kan tota ihop en middag av. Vem sa Pasta Carbonara? Kollar om det finns ingredienserna...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards